Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

Notariskantoor Martine Boersen

Van waarde voor nu en later

Merkconcept en website

“Via de website van een branchegenoot kwam ik op jullie website en de aanpak op basis van merkkleuren sprak mij erg aan. Voor mijn nieuwe kantoor wil ik graag merkontwikkeling en website design op dezelfde manier.”

De tijd nemen voor wat van waarde is

Het merkconcept en website design markeren een nieuwe start voor Martine Boersen. Op het moment dat zij bij ons binnenstapt is ze bezig met de voorbereidingen voor een nieuw notariskantoor in Weesp. Met haar nieuwe kantoor wil zij clienten bijstaan om waardevolle zaken zorgvuldig vast te leggen. Hierbij maakt zij gebruik van haar expertise in familierecht en estate planning.

Op het snijvlak van familierecht en estate-planning

‘Van waarde voor nu en later’ is het motto waar wij op uitkomen en is in feite de merkbelofte van Notariskantoor Martine Boersen.Ten behoeve van de vindbaarheid verdelen wij de diensten op de website over twee deelgebieden die wij net iets anders aanvliegen. ‘Vastleggen’ voor alles wat bij leven en welzijn ervoor zorgt dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan als er zich veranderingen in de persoonlijke levenssfeer voordoen. ‘Doorgeven’ als deelgebied voor het doorgeven van waarde. Beide gebieden liggen op het snijvlak van familierecht en estate-planning.

Verkort traject merkontwikkeling

Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie. Na enkele logo-voorstellen komen wij uit op de paraaf van Martine zelf als uitgangspunt voor het beeldmerk.

Merkontwikkeling en website

Grafische vormgeving logo en huisstijl

In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de briefing voor de grafische vormgeving. Dit voor zowel het logo als de benodigde stationary bij de start van het nieuwe kantoor.

Merkontwikkeling en website
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor het logo-ontwerp, de ontwerpen van al het drukwerk en hij ondersteunde met zijn kritische blik bij het webdesign van de WordPress website.

WordPress webdesign

Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
  2. aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
  3. zijn de correcties doorgevoerd en getest;
  4. zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
  5. is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.

Enkele voorbeelden van de visuals voor social media

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Homepage
Merkontwikkeling en website
Contact
Merkontwikkeling en website
Afspraak maken
Merkontwikkeling en website
Vastleggen
Merkontwikkeling en website
Doorgeven

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat we doen. Wij creëren hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar zorgen ervoor dat je website een actieve rol gaat spelen in de communicatie.

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

De werkwijze van Eric was precies wat ik nodig had. Voor de start van mijn bedrijf had ik een goede website nodig en ik wilde ook graag zichtbaar worden op social media. Precies dat "pakket" kon Eric mij leveren. Eric is rustig en deskundig en had al na ons eerste gesprek de juiste toon te pakken. Zijn werkwijze met merkkleuren en -emoties sprak mij erg aan. Het zette mij aan het denken over wat ik wilde uitstralen. Na een eerste opzet hadden wij een brainstormsessie en daaruit is een prachtige website (en social media accounts) gekomen. Ik kan Eric alleen maar van harte aanbevelen!

mr. Martine Boersen

Notaris en naamgeefster, Notariskantoor Martine Boersen

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Webdesign

WordPress met managed webhosting

Er is gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting van WPprovider.
Onze relaties zijn hierdoor verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.

Supersnelle website

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Meertalige website voor PFPC Global

Meertalige website voor PFPC Global

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Meertalige website voor PFPC Global

Herpositionering merk en nieuwe meertalige website voor PFPC Global

Opdracht

“Zorg ervoor dat wij op onze core business: ‘global tax consultancy’ goed gevonden worden.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

De doelgroep waaraan PFPC Global zijn diensten levert, zijn Nederlandse bedrijven die de sprong naar het buitenland willen maken en internationale bedrijven die de Nederlandse markt op willen. Beide partijen hebben een ‘gids’ nodig die ze door het soms complexe belastinglandschap leidt. Daarbij willen ze net als iedere andere ondernemer de belasting betalen die ze echt verschuldigd zijn en niet teveel betalen omdat ze onbekend zijn met het lokale belastingstelsel. Evident dat om de doelgroep te bereiken er is gekozen voor een meertalige website.

PFPC Global is based in Amsterdam

De kernpropositie verbindt twee zaken: internationaal belasting en het feit dat PFPC Global in Amsterdam gevestigd is. Nog los van de toenemende toestroom van buitenlandse bedrijven door de Brexit, is Amsterdam een hutspot in het internationale zaken doen en de daarbij horende geldstromen.

Meertalige website

Homepage (NL)

Meertalige website

About us (EN)

Meertalige website

Dienstleistung (DE)

Meertalige website

Kontakt (DE)

WordPress website met een Indiase vormgever

De nieuwe website dient optimale vrijheid te bieden om met online marketing de zichtbaarheid van PFPC Global te optimaliseren. Bij de totstandkoming kon er extreem worden gewerkt doordat de grafische vormgeving in India werd gedaan. Via het grote internationale netwerk van PFPC Global kwamen wij in contact met grafisch vormgever Vipin Handa in Mombay. Op basis van steeds korte online briefings bleek hij in staat te zijn de juiste vorm te vinden en een smaakvolle bijdrage te leveren aan het nieuwe online optreden.

Webdesign

WordPress met managed webhosting

Er is gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting van WPprovider.
Onze relaties zijn hierdoor verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.

Online marketing strategie

Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:

  • een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
  • een e-mailmarketingcampagne;
  • contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
  • continue zoekmachine optimalisatie;
  • growth hacking;
  • en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.

Merken ontwikkelen en online marketing hiervoor bedrijven is onze core business. Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uittillen en zichtbaar maken, dat is wat we doen. Hiermee creëren we niet alleen meer omzet en aandacht, maar ook nieuwe mogelijkheden om jouw merk op de toekomst voor te bereiden.

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #212D69

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Oriënterend gesprek

Je bent van harte welkom op ons kantoor voor een vrijblijvend gesprek.

Het Marketing Station

Bel 035 524 24 69 of plan een afspraak in.

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk