
Meertalige website voor PFPC Global
Portfolio
Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenenMeertalige website voor PFPC Global
Herpositionering merk en nieuwe meertalige website voor PFPC Global.
Opdracht
“Zorg ervoor dat wij op onze core business: ‘global tax consultancy’ goed gevonden worden.”
De specifieke behoefte van de doelgroep
De doelgroep waaraan PFPC Global zijn diensten levert, zijn Nederlandse bedrijven die de sprong naar het buitenland willen maken en internationale bedrijven die de Nederlandse markt op willen. Beide partijen hebben een ‘gids’ nodig die ze door het soms complexe belastinglandschap leidt. Daarbij willen ze net als iedere andere ondernemer de belasting betalen die ze echt verschuldigd zijn en niet teveel betalen omdat ze onbekend zijn met het lokale belastingstelsel. Evident dat om de doelgroep te bereiken er is gekozen voor een meertalige website.
PFPC Global is based in Amsterdam
De kernpropositie verbindt twee zaken: internationaal belasting en het feit dat PFPC Global in Amsterdam gevestigd is. Nog los van de toenemende toestroom van buitenlandse bedrijven door de Brexit, is Amsterdam een hutspot in het internationale zaken doen en de daarbij horende geldstromen.
WordPress website met een Indiase vormgever
De nieuwe website dient optimale vrijheid te bieden om met online marketing de zichtbaarheid van PFPC Global te optimaliseren. Bij de totstandkoming kon er extreem worden gewerkt doordat de grafische vormgeving in India werd gedaan. Via het grote internationale netwerk van PFPC Global kwamen wij in contact met grafisch vormgever Vipin Handa in Mombay. Op basis van steeds korte online briefings bleek hij in staat te zijn de juiste vorm te vinden en een smaakvolle bijdrage te leveren aan het nieuwe online optreden.
Online marketing strategie
Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:
- een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
- een e-mailmarketingcampagne;
- contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
- continue zoekmachine optimalisatie;
- growth hacking;
- en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.
PFPC Global biedt zijn relaties mondiaal grip op de te betalen belasting door ze door het complexe internationale belastinglandschap te gidsen.
Merken ontwikkelen en online marketing hiervoor bedrijven is onze core business. Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uittillen en zichtbaar maken, dat is wat we doen. Hiermee creëren we niet alleen meer omzet en aandacht, maar ook nieuwe mogelijkheden om jouw merk op de toekomst voor te bereiden.
Merkidentiteit
Merkidentiteit
Emotie(s) bij dit merk:
Gevoel de touwtjes in handen hebben
Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.
Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:
Diep blauw
Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.
PMS 2747C #212D69
# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.
Oriënterend gesprek
Je bent van harte welkom op ons kantoor voor een vrijblijvend gesprek.
Bel 035 524 24 69 of plan een afspraak in.