Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Merkontwikkeling en website Notariskantoor Boersen

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

Notariskantoor Martine Boersen

Van waarde voor nu en later

Merkconcept en website

“Via de website van een branchegenoot kwam ik op jullie website en de aanpak op basis van merkkleuren sprak mij erg aan. Voor mijn nieuwe kantoor wil ik graag merkontwikkeling en website design op dezelfde manier.”

De tijd nemen voor wat van waarde is

Het merkconcept en website design markeren een nieuwe start voor Martine Boersen. Op het moment dat zij bij ons binnenstapt is ze bezig met de voorbereidingen voor een nieuw notariskantoor in Weesp. Met haar nieuwe kantoor wil zij clienten bijstaan om waardevolle zaken zorgvuldig vast te leggen. Hierbij maakt zij gebruik van haar expertise in familierecht en estate planning.

Op het snijvlak van familierecht en estate-planning

‘Van waarde voor nu en later’ is het motto waar wij op uitkomen en is in feite de merkbelofte van Notariskantoor Martine Boersen.Ten behoeve van de vindbaarheid verdelen wij de diensten op de website over twee deelgebieden die wij net iets anders aanvliegen. ‘Vastleggen’ voor alles wat bij leven en welzijn ervoor zorgt dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan als er zich veranderingen in de persoonlijke levenssfeer voordoen. ‘Doorgeven’ als deelgebied voor het doorgeven van waarde. Beide gebieden liggen op het snijvlak van familierecht en estate-planning.

Verkort traject merkontwikkeling

Normaal gesproken wordt er voor merkontwikkeling en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project is deze tot stand gekomen tijdens een brainstormsessie. Na enkele logo-voorstellen komen wij uit op de paraaf van Martine zelf als uitgangspunt voor het beeldmerk.

Merkontwikkeling en website

Grafische vormgeving logo en huisstijl

In een relatief korte tijd is op basis van het merkconcept een merkidentiteit ontwikkeld. Een moodboard vormde samen met de emoties en kleuren (zie rechterkolom) de briefing voor de grafische vormgeving. Dit voor zowel het logo als de benodigde stationary bij de start van het nieuwe kantoor.

Merkontwikkeling en website
Grafische vormgever Lex Maat tekende voor het logo-ontwerp, de ontwerpen van al het drukwerk en hij ondersteunde met zijn kritische blik bij het webdesign van de WordPress website.

WordPress webdesign

Na de definitieve keuze voor het logo zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst;
  2. aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken;
  3. zijn de correcties doorgevoerd en getest;
  4. zijn de nieuwe teksten en foto’s toegevoegd;
  5. is de werking van de website nagelopen en is deze ‘live’ gezet.

Enkele voorbeelden van de visuals voor social media

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website
Merkontwikkeling en website

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkontwikkeling en website
Homepage
Merkontwikkeling en website
Contact
Merkontwikkeling en website
Afspraak maken
Merkontwikkeling en website
Vastleggen
Merkontwikkeling en website
Doorgeven

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat we doen. Wij creëren hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar zorgen ervoor dat je website een actieve rol gaat spelen in de communicatie.

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

De werkwijze van Eric was precies wat ik nodig had. Voor de start van mijn bedrijf had ik een goede website nodig en ik wilde ook graag zichtbaar worden op social media. Precies dat "pakket" kon Eric mij leveren. Eric is rustig en deskundig en had al na ons eerste gesprek de juiste toon te pakken. Zijn werkwijze met merkkleuren en -emoties sprak mij erg aan. Het zette mij aan het denken over wat ik wilde uitstralen. Na een eerste opzet hadden wij een brainstormsessie en daaruit is een prachtige website (en social media accounts) gekomen. Ik kan Eric alleen maar van harte aanbevelen!

mr. Martine Boersen

Notaris en naamgeefster, Notariskantoor Martine Boersen

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Webdesign

WordPress met managed webhosting

Er is gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting van WPprovider.
Onze relaties zijn hierdoor verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website.

Supersnelle website

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Merkconcept en webdesign voor Mirjam Schoots

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Mirjam Schoots Familierecht

Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat

Merkconcept en webdesign opdracht

“Zorg voor een merkconcept en webdesign dat authentiek is en in niets lijkt op de website van mijn vorige bedrijf.”

Volle aandacht voor cliënten

Het merkconcept en webdesign markeert een nieuwe start. Na jarenlang gewerkt te hebben voor een, mede door haarzelf opgericht, advocatenkantoor wilde Mirjam Schoots weer in een kleinere setting cliënten persoonlijk bijstaan bij lastige ontvlechtingen. Door met hen op zoek te gaan naar duurzame oplossingen, zonder langdurige en kostbare procedures. Met haar ruime kennis en ervaring weet zij dat dit de voorkeur zou moeten verdienen, omdat  alle partijen daarmee op de lange termijn beter af zijn.

Authentiek en duidelijk

‘Zorg goed voor hetgeen je aan het hart gaat’ is het motto of adagium en is in feite de merkbelofte van Mirjam Schoots Familierecht. Normaal gesproken wordt er voor een merkconcept en webdesign eerst methodisch naar een merkbelofte toegewerkt. In het geval van dit project kwam dit concept bijna helemaal organisch tot stand.

Merkconcept en webdesign

Grafische vormgeving uit het hart

Het klinkt wat zweverig maar we kunnen stellen dat het hart meteen uitgangspunt was bij de grafische vormgeving. Mirjam gaf bij het eerste gesprek al aan dat zij het liefst haar handtekening als logo uitgewerkt wilde hebben. In de sierlijke hoofdletter ‘M’ hiervan herkende wij een hart dat open staat. Dit idee is verwerkt in het beeldmerklogo. De rest van de verdere grafische vormgeving vloeide hieruit voort.

Merkconcept en webdesign

Grafische vormgever Lex Maat tekende voor dit logo-ontwerp en ondersteunde met zijn vormgeving bij het webdesign van de WordPress website.

WordPress webdesign

Na de definitieve keuze voor het logo hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het WordPress webdesign genomen:

  1. Een conceptversie van de website is op een testlocatie geplaatst.
  2. Aan de hand van dit concept zijn de grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
  3. Zijn de correcties doorgevoerd en getest.
  4. Zijn de nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
  5. Is de website nagelopen en ‘live’ gezet

Dienstverlening relevant gevisualiseerd

Voor iedere pagina van de website is een relevante ‘footer’ ontworpen die visualiseert waar de betreffende pagina over gaat. Hierbij is gekozen voor zwarte silhouetten tegen een kleurige achtergrond die het gevoel van vertrouwen en discretie versterken. Hiervan is ook een versie gemaakt voor communicatie op social media.

Enkele voorbeelden van de visuals voor social media

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkconcept en webdesign
Merkconcept en webdesign
Merkconcept en webdesign
Merkconcept en webdesign

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkconcept en websdesign
Homepage
Merkconcept en webdesign
Actualiteiten
Merkconcept en webdesign
Afspraak maken
Merkconcept en webdesign
Contact

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat we doen. Wij creëren hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar zorgen ervoor dat je website een actieve rol gaat spelen in de communicatie.

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Heel blij met het al het werk dat Eric heeft gedaan om mijn nieuwe onderneming online zichtbaar te maken. Eric is enthousiast, heeft heel veel kennis en denkt met je mee zonder zijn mening aan je op te dringen. Ik kan hem aan iedereen van harte aanbevelen!

Mirjam Schoots

Mirjam Schoots Familierecht

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich betrouwbaar voelen

Je voelt de wil om anderen geen schade berokkenen ten gunste van eigen gewin als een situatie zich voordoet. Je in staat voelen om iemand te zijn die betrouwbaar is en waar men op kan rekenen.

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Fel roze

Positief: spannend, theatraal, speels, heet, aandacht-krijgend, hoge energie, sensueel, wild, tropisch, feestelijk, vibrerend, stimulerend.

PMS 205C #EA407A

Zwart

Positief: krachtig, elegant, geraffineerd, mysterieus, zwaarmoedig, basis, klassiek, sterk, duur, onkwetsbaar, magisch, nacht, sober, prestigieus, stijlvol, modern.
Negatief: depressie, dood, rouw, onderwereld, kwaad, onderdrukking, dreigend.

#000000

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Merk concept & website Pensioenorde

Merk concept & website Pensioenorde

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Merk concept & website Pensioenorde

Sterkste beroepsvertegenwoordiging van pensioenadviseurs

Deze pagina beschrijft de ontwikkeling van het merk concept en de website voor Pensioenorde. Pensioenorde is de sterkste landelijke vertegenwoordiging van pensioenadviseurs. Als beroepsorganisatie biedt Pensioenorde een platform voor het verzamelen en uitwisselen van pensioeninformatie. De orde streeft continu naar verdere professionalisering van de pensioenadviesmarkt en is de belangrijkste gesprekspartner van de branche bij politiek en samenleving.

Opdracht voor website op basis van een merk concept

In 2018 werden wij geïnformeerd over het voornemen van twee beroepsverenigingen om samen verder te gaan onder één naam om hierdoor de sterkste partij voor pensioendeskundigen te gaan vormen. Bureau Oostdam & Partners uit Nijmegen was op dat moment al bezig met een strategisch beleidsplan voor deze nieuwe brancheorganisatie. Op basis van dit rapport was de opdracht aan ons: ‘Ontwikkel het merkconcept, de huisstijl en het online platform’

Merk concept en huisstijl dragen samen bij aan de merkidentiteit

Het bovengenoemde rapport was richtinggevend en daarom was de eerste het definiëren van een merkpropositie met daarin de vijf belangrijkste componenten: doelgroep, merknaam, referentiekader, merkbelofte en de onderliggende kernvaardigheid. 

Na de vaststelling hiervan hebben wij vervolgens bepaald welke emotie het merk Pensioenorde oproept en welke kleuren deze emotie oproepen dan wel versterken.

Merk concept

Hierboven grafisch vormgever Lex Maat en ondergetekende met de drie verschillende uitwerkingen die door het nieuwe bestuur van de Pensioenorde aan de leden is voorgesteld tijdens de jaarvergadering. Hieronder het gekozen logo:

Merk concept

Webdesign Pensioenorde

Na de definitieve keuze voor het logo hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het WordPress webdesign genomen:

  1. Een functie analyse voor de beoogde rol in de communicatie.
  2. Een conceptversie geplaatst op een online testlocatie op basis van een functie analyse.
  3. De grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
  4. De correcties doorgevoerd en getest.
  5. Nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
  6. Website nagelopen en ‘live’ gezet.

Enkele pagina’s Pensioenorde website

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

Merk concept
Homepage
Merk concept
Berichten
Merk concept
Over Pensioenorde
Merk concept
Contact
Merk concept
Registreren

Merkconcept en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat we doen. Wij creëren hiermee niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar zorgen ervoor dat jouw website een actieve rol gaat spelen in de communicatie met jouw relaties.

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.
Borgert F. Tegel MPLA

Partner | Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Merkactivatie FlexOffiZ

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich machtig voelen

Het gevoel hebben dat je in staat bent invloed (macht) uit te oefenen op je leven en dat van anderen. Een plek van betekenis ofwel een belangrijke positie in het leven innemen.

Scherpzinnig zijn

Je in staat voelen om zinnige nieuwe verbanden te leggen. Het grotere plaatje kunnen zien en begrijpen hoe dingen kunnen werken op een andere manier.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Krijt grijs

Positief: standvastig, verantwoordelijk, trouw, toerekenbaar, gewetensvol, resoluut, terughoudend, behoudend, professioneel, klassiek, wereldwijs, solide, langdurig, volwassen, zakelijk.

PMS 425C #464648

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Merkidentiteit en website Park Gooijland

Woonconcept voor senior living

Park Gooijland dacht niet direct aan een nieuwe merkidentiteit en website toen zij met ons in contact traden. Park Gooiland is een appartementencomplex in Colmschate en biedt ‘wonen in het groen met zorg binnen handbereik’ aan. Hun eerste vraag was support bij de inzet van Adwords.

Opdracht:

Startpunt voor het gesprek waren twee advertenties die anders opgemaakt diende te worden. Het gevoel hierbij leefde dat ze te weinig te weeg brachten. ‘Er zijn te weinig aanvragen voor bezichtigingen en daardoor blijven beschikbare appartementen te lang te huur staan’.

Uitvoering merkidentiteit en website:

In goed overleg hebben wij ten behoeve van een krachtige campagne eerst:

  1. de propositie aangescherpt
  2. de huisstijl beter afgestemd op de beleving van de propositie
  3. de website vervangen door een compleet nieuwe website
  4. nieuwe advertenties gemaakt voor de verschillende magazines
  5. een Facebook Advertentiecampagne opgestart

En dit alles in een korte tijd. Want na drie weken stond de nieuwe website online, stonden de eerste nieuwe advertenties in de magazines en draaide de Facebook campagne. En met succes!

Resultaat:

Begin februari 2019, twee maanden na de start, ontvingen wij het volgende bericht:

‘De verhuur gaat geweldig! We zitten momenteel eigenlijk gewoon vol! Super goed nieuws dus. Aangezien we nu een aardig bestand hebben van geïnteresseerden, maar ze nu niks kunnen aanbieden denken we dat we nu het beste de campagne tijdelijk stop kunnen zetten.’

Voor de grafische vormgeving konden wij een beroep doen op Lex Maat van Lex Maat Grafische vormgeving en voor de Facebook advertentiecampagne konden wij de expertise aanspreken van Sean Nieuwland van Seanonline. Beide net als wij gevestigd in Het Marketing Station.

 

WordPress website

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Merkidentiteit en website
Homepage
Merkidentiteit en website
Pagina: Omgeving
Merkidentiteit en website
Pagina: Veelgestelde vragen
Merkidentiteit en website
Pagina: Appartementen te huur
Merkidentiteit en website
Pagina: Alle appartementen
Merkidentiteit en website
Pagina: Bezichtigen

Merkactivatie

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.

Marleen Boer

Manager Senior Living, Vivo Wonen

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Het gevoel van weelderigheid

Geloven dat je genoeg beschikbare middelen hebt om je te buiten te gaan aan onnodige wensen of overbodige luxe.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Lavendel

Positief: romantisch, nostalgisch, fantasievol, lichtgewicht, licht geparfumeerd.

PMS 264 #AB2583

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Nieuwe website en zelf de regie?

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar softwarebedrijf Deltec in Naarden en sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

Introductie Felixx.Online

Merkactivatie voor een merk met een nog onduidelijk referentiekader

Merken krijgen pas waarde als de dienstverlening waar ze voor staan beleefd kan worden. Iedere merkbelofte is uniek en vraagt daarom om een krachtige presentatie die perfect laat zien waar het merk voor staat. Dit is de reden waarom wij samenwerken tal van specialisten. Wij bewaken hierbij het merk en houden de regie over de uitvoering van de merkstrategie. Een mooi voorbeeld is dit tweede deel van de Felixx.online-case: Merkactivatie met behulp van een animatiefilm en de inzet van de daar uit voortvloeiende beeldtaal voor het online platform.

Een nieuwe vorm van dienstverlening

Al enkele jaren is er software beschikbaar die bedrijven in staat stelt om de administratie van pensioenen en andere verzekerbare arbeidsvoorwaarden efficiënt te beheren. Tijdens de ontwikkeling van het merkconcept bleek al dat wat Felixx. hier aan toevoegt nieuw is. Het team van Felixx. richt namelijk de beheeromgeving volledig in en kan daarna de afwikkeling van ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, veranderingen in wetgeving en salarisverhogingen volledig beheren of op afstand begeleiden.

De werking van Felixx.online

Dit is een nieuwe vorm van dienstverlening waarvoor binnen de branche nog geen referentiekader bestaat.

Het vangnet voor een trapezewerker als metafoor

Hoe kunnen wij zonder referentie het nut van deze nieuwe dienstverlening duidelijk en bondig introduceren? Dit was de vraag die wij aan verschillende bureaus hebben voorgelegd. Bureau Vechtlust uit Amsterdam kwam met een mooie metafoor. Felixx.online is een veilig vangnet voor HR-managers en CFO’s die onder toenemende druk hun medewerkers moeten opvangen, begeleiden en loslaten. Een kleine onachtzaamheid of fout kan hierbij grote (financiële) gevolgen hebben.

De eerste tekeningen van Aniek Bartels

Van script naar storyboard

Op basis van dit idee en de eerste schetsen van illustratrice Aniek Bartels is er een nauwkeurig script uitgeschreven. Nadat hierover eerst overeenstemming was bereikt is er een zogenaamd storyboard uitgewerkt:

Het storyboard voor de animatiefilm

Alle aspecten die in de merkdefinitie aan de orde komen, spelen ook een rol in de animatiefilm. Hierdoor is er ook een beeldtaal beschikbaar geworden met illustraties voor de doelgroep, het op te lossen probleem, de voordelen, de kernvaardigheid en het nut van Felixx.online. Als je al niet van het nut van Felixx.online overtuigd raakt bij het bekijken van de animatiefilm, dan wordt je er op zijn minst heel vrolijk zijn. Door de buitengewoon duidelijke illustraties is er een beeldtaal ontstaan voor Felixx.online die met online marketing nu dankbaar ingezet wordt.

WordPress multisite met meerdere domeinen

De bestaande WordPress omgeving van Felixx. is omgezet naar een multisite opzet zodat alle sites vanuit één CMS beheerd kunnen worden.

Homepage website Felixx.online

In aansluiting op de call-to-action: ‘bereken uw besparing’ is er een bestaand rekenmodel vertaald naar een online versie. Hiermee kan een bezoeker van de website zijn of haar kostenbesparing op basis van de Felixx.online dienstverlening zelf berekenen. De website en de speciale rekenmodule zijn samen met Fabion Baromeo en Mark Gaertner van Justdata ontwikkeld.

Korte animatiefilm met call-to-action

De stem van Felixx.online is die van Eva Laurenssen die in Studio de Slapende Hond de voice-over van de animatie insprak. Haar krachtige en heldere stem brengt de tekst van het script echt tot leven, daarbij ondersteunt door de animatiefilm.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Een merk versterkende website?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk