Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Website voor ambitieus nieuw initiatief

Rugby verovert Baambrugge

In Baambrugge zijn een aantal oud-rugbyers een paar jaar geleden begonnen met het geven van rugbyclinics aan (voornamelijk boeren)jeugd uit het dorp. Inmiddels spelen er circa 18 van deze mannen bij rugbyclubs in de regio in de derde en vierde klasse.

Het Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Ter afsluiting van het reguliere rugby seizoen organiseren deze enthousiastelingen sinds 2014 een zogenaamd 10-a side toernooi in het weiland. Dit toernooi is opgezet om mensen kennis te laten maken met rugby en worden er teams van een gelijkwaardig niveau uitgenodigd. Het toernooi wordt gekenmerkt door hele families langs de lijn, koeien, tractoren, hooibalen, bier, hamburgers, een varken aan het spit, uiteraard een rugbybal en zelfs een aantal wilde boerendochters!

Onze eerste sponsoring

Rugby is een prachtige en inspirerende sport voor mannen en vrouwen die altijd een stapje verder willen gaan dan ze denken te kunnen. Het reflecteert de manier waarop wij ons willen inzetten voor onze opdrachtgevers. Door hun merken echt voor ze te laten werken willen wij ze verder brengen dan dat ze zelf ooit gedacht hadden te komen. Wij zijn dan ook erg blij dat wij het toernooi in natura mogen sponsoren in de vorm van een website. Was het maar alweer juni, we kunnen niet wachten op de volgende editie!

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Permadental

Permadental

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen
Cornelissen.Marketing?
Kompetent. Freundlich. Zuverlässig. Unsere Wahl!
Wolfgang Richter

Marketing Manager / Business Development , Permadent GmbH

Permadental

Responsive websites voor Duitse televisiecampagne

Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.

Over de opdracht:

Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.

WordPress Multisite met twee domeinen

De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een WordPress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.

 

Voor de tandarts:

Patienten website Permadental

Voor de patiënt:

Tandartsenwebsite Permadental

Landelijke televisiecommercial

De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit,
indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.

De voordelen van een Multisite

Een multisite brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • sub-websites kunnen eigen domeinnamen voeren (voor SEO);
  • verschillen per sub-website in bijvoorbeeld lay-out, gebruikers en plug-ins zijn in te stellen;
  • snel schakelen tussen verschillende sub-websites;
  • functionaliteiten hoeven slechts één keer ontwikkeld te worden;
  • back-up van data vindt plaats vanuit één omgeving;
  • leercurves voor nieuwe functionaliteit of plug-ins hoeven maar één keer doorlopen te worden;
  • eenvoudige verspreiding van content over de sub-websites.

Waarvoor is een WordPress Multisite geschikt?

Een WordPress Multisite laat zich goed inzetten wanneer:

  • het merk aparte boodschappen heeft voor verschillende lagen uit een bedrijfskolom;
  • een bedrijf verschillende proposities heeft voor verschillende doelgroepen;
  • de website meerdere taalgebieden bedient.

Meerdere websites te beheren?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

100% Vitaal

100% Vitaal

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

Eric is een goede luisteraar, enthousiasmeert op een hele prettige manier en brengt structuur aan in de veelheid aan ideeën die al brainstormend naar voren komen. Ik kan iedereen die op zoek is naar een goede marketing strategie voor zijn bedrijf Eric dan ook van harte aan bevelen.”

Cynthia Joseph

Vitaliteitscoach en trainer, 100% Vitaal

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

100% Vitaal

Merkontwikkeling en logo-design voor een vitaliteitscoach

Merkpositonering en logo

100% Vitaal is de persoonlijke vitaliteitscoach die, zoals de naam al doet vermoeden, er voor zorgt dat iemand zich 100 procent vitaler gaat voelen. Dit door adviezen te geven die gebaseerd zijn op een Mind, Meals & Motion concept. www.100%vitaal.nl

Over de opdracht:

De opdracht kwam als barter tot stand tijdens een bijeenkomst van Platform Maatschappelijk Ondernemen Naarden Bussum. Er werd een goede merkpositionering tegen een compleet vitaliteitstraject geruild. Het startpunt was de merknaam die prachtig tot uitdrukking brengt wat de dienstverlening van Cynthia Joseph u oplevert: u voelt zich erna 100% vitaal!

Hoe formuleert u een geloofwaardige belofte?

Iets simpel uitleggen is niet eenvoudig wanneer u veel kennis over een bepaald onderwerp hebt. Wanneer u vol ambitie zit en met passie spreekt over uw vak dan vertelt u al gauw erg veel. Zoveel dat de ontvanger van de informatie de essentie er niet meer uit kan filteren. Een steeds terugkerende kernbelofte helpt om dit op te lossen. Samen zijn we daarom gaan inventariseren wat de basiskenmerken en vaardigheden van de dienstverlening zijn, die uiteindelijk leiden tot 100 procent vitaliteit. Welke kernvaardigheid is hierin te herkennen, die verklaart dat 100 procent vitaal geen loze belofte is? Als die gevonden is kan er een geloofwaardige belofte worden geformuleerd.

De uitkomst groter dan de som der delen

De bedenker van 100% Vitaal is Cynthia Joseph, een vitaliteitscoach met een orthomoleculaire achtergrond. Dit houdt in dat er op basis van een analyse wordt gekeken hoe iemand door verbeteringen in zijn levensstijl en eetpatroon een optimale vitaliteit kan bereiken. Bijvoorbeeld wanneer het herstel van sportblessures of ziekte niet goed verloopt. Het is een benadering van de totale mens. Gezond in het hoofd, genoeg beweging en vooral goede voeding met daarin de juiste vitaminen en mineralen. Cynthia noemt dit haar Mind, Meals & Motion benadering. Om tot een krachtige belofte te komen zijn we daarom vrij gaan associëren op ‘de uitkomst die groter is dan de som der delen’.

De Keltische Triskelion

Uiteindelijk kwamen we via het woord ‘drie-eenheid’ terecht op een oud Keltisch symbool voor de drie-eenheid in de mens en herkenden een ‘V’ in het midden.

De eerste letter van Vitaal is dus te herkennen op de plek waar de drie componenten elkaar overlappen: 100% vitaliteit ontstaat in het hart van ‘mind, meals & motion’. De schets die hierbij ontstond heeft Gertjan van der Net van Burovandernet vervolgens weergaloos omgezet in een set van logo’s en stijlcomponenten voor een professioneel online presentatie van het merk.

En het is zeker geen loze belofte!

Het leuke van deze opdracht was dat we het als barter waren aangegaan. Terwijl het project liep konden we aan den lijve ondervinden dat de aanpak van 100% Vitaal tot resultaat leidt. Het werkt! Een bijsturing van het voedingspatroon zorgde ervoor dat een hamstringblessure niet alleen sneller herstelde maar sindsdien niet meer is teruggekomen.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

Strategie en merkconcept voor een producent van tandtechnische restauraties

CYRTINA B.V. is een ontwikkelaar en producent van materialen en software voor de vervaardiging van dentale restauraties. De oprichter is dr. Jef van der Zel die al sinds 1988 één van de pioniers is in digitale processen voor het fabriceren van tandheelkundige restauraties.

Over de opdracht:

‘Hoe kan CYRTINA haar middelen en competenties in de (nabije) toekomst structureel succesvol combineren en omzetten in unieke klantwaarde en wie is dan die klant?’

Strategieontwikkeling

Er is eerst een omgevings en impact analyse uitgevoerd en gekeken welke model voor strategische analyse het best past bij CYRTINA. Op basis van de bevindingen is gekozen voor een nieuwe strategie die er uiteindelijk toe zal leiden dat de tandartsen direct beleverd zullen gaan worden om zodoende optimaal het gemak te kunnen genieten van het volledig geautomatiseerde industriële proces van CYRTINA als dienstverlener.

Merkontwikkeling

Om de dienstverlening van CYRTINA bij de tandarts zichtbaar en tastbaar te maken is er een eerste brochure ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau ONyVA. Het betreft een brochure voor de CYRTINA PRIMERO kronen en bruggen, het eerste product uit het volledig geautomatiseerde industriële proces. In de brochure wordt gesproken over een binaire filosofie in de software en de productie die er naar streeft om de restauraties een exacte kopie van de natuur te laten zijn. Een gekleurde dentinekern met daaroverheen een transparante buitenlaag, net als bij natuurlijke tanden. Momenteel prachtig weergegeven in de huidige belofte in alle uitingen: ‘Original beauty of human elements’.

“We worked Cornelissen.Marketing together on a marketing project for a new product that needed much turn-around thinking and the setting up of a new marketing organisation. We enjoyed working together and brought the project to a succes.”
Dr. Jef van der Zel

Chief Scientific Officer, Cyrtina Dental Group

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

The Relativity Of Color

The Relativity Of Color

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

The Relativity Of Color

Strategie en merkactivatie om bewustwording te stimuleren

Elephant Dental B.V. was een ontwikkelaar en producent van edelmetaallegeringen en keramiek voor het vervaardigen van kronen en bruggen door tandtechnici. De keramische producten die eerst als verschillende merken werden verkocht waren voor dit project opnieuw gelanceerd onder één nieuwe merknaam.

Over de opdracht:

In het kader van de branding van de interaction® keramiek was er bij Elephant Dental de behoefte aan content die het nieuwe begrip ‘Blend-in dynamics’ verduidelijkt.  ‘Het belangrijkste nut van de keramiek voor de hele keten (tandtechnicus, tandarts, patiënt) komt voort uit de licht-optische eigenschappen van het materiaal: de ‘Blend-in dynamics’. Geef betekenis aan dit begrip: zorg dat tandtechnici en tandartsen via de bewustwording dat kleurwaarneming relatief is, het gevoel krijgen dat ze met interaction® keramiek de beste kans hebben op een esthetisch topresultaat.’

‘Blend-in dynamics’ als simpele metafoor

De onderliggende theorie over de waarneming van kleuren en kleurcommunicatie had een korte en duidelijke uitleg nodig om impact te kunnen hebben. Gerrit-Jan Heerschop van Héé Communicatie en Creatie maakte deze vertaalslag door een dieren te laten zien die hetzelfde met hun omgeving doen als de kronen van het interaction keramiek.

Hieronder de presentatie met de achterliggende studie: Interaction of Colors van Josef Albers.

Uitwerking

In samenwerking met tandtechnicus Hans Jürgen Joit uit Düsseldorf en Héé Communicatie en  Creatie uit Bussum werd een serie van vijf korte films gemaakt die duidelijk maken hoe beperkt ons vermogen is, om kleur als absoluut gegeven waar te nemen. Door het thema op deze neutrale maar zeer indringende wijze aan te spreken wordt de belofte, dat de keramiek met de  ‘Blend-in dynamics’ hier een oplossing kan bieden, versterkt.

Héé Communicatie & Creatie ontwikkelde hiervoor al eerder de campagne ‘Nature’s Own Strategy’ die het onderscheidende vermogen van de interaction® keramiek in één oogopslag duidelijk maakt.

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

Eric has given the interaction brand of DENTSPLY ELEPHANT a new face - impressive strategic brand work based on solid marketing knowledge.

Birgit Dillmann

Geschäftsführende Gesellschafterin, brandteam

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk