Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Wazokuu! Online Branding software

Website voor abonnementen verkoop

Cornelissen.Marketing ontwikkelt online marketingtoepassingen. Zo ook Wazokuu!, een set van webapplicaties waarmee online de marketing eenvoudiger en beter georganiseerd kan worden. De software spitste zich binnen de marketing met name toe op merkontwikkeling en merkactivatie. Deze website heeft van 2011 tot 2016 online gestaan en verschillende bedrijven geholpen hun online marketing te verbeteren. Voor meerdere van deze bedrijven heeft Cornelissen.Marketing deze rol overgenomen met op hun merk toespitste contentmarketing. Wazokuu.nl komt wellicht nog een keer in een appvorm terug.

Over de opdracht:

‘Ontwikkel een website die automatisch de verkoop regelt van de abonnementen voor de software, tot het online betalen aan toe. Zorg tevens voor extra traffic naar de site door de toevoeging van een marketing wiki. Voorzie ook in een Branding blog waar professionals hun kennis en inzicht met anderen kunnen delen en door kunnen linken naar hun eigen online kanalen.’

Abonnementenverkoop via de website

De website is in 2011 in samenwerking met ENGENDER webdevelopment ontwikkeld. Het CMS achter deze website voorzag in alle mogelijkheden om de abonnementen samen te stellen en voor verschillende periodes vooruit te laten betalen. Afrekenen geschiedde via ICEPAY. Tussentijds upgraden van abonnementen is mogelijk.

Logo en huisstijl

De webapplicatie liet zich in het begin lastig in een referentiekader plaatsen aangezien er nergens één op één vergelijkbare software is. Van de heel brede definitie ‘Online marketingmanagement’ is de functionaliteit nu met ‘Online Branding’ veel concreter geduid. De herziening van het logo en de banners is destijds vormgegeven door Burovandernet op basis van de originele uitvoering door Héé Communicatie & Creatie, beiden uit Bussum. Burovandernet was tevens verantwoordelijk voor de visualisering van veel van de begrippen in de marketing wiki.

Een merk versterkende website?

Content Marketing

Content marketing is erop gericht om binnen jouw competentiebereik gevonden te worden en relevant te worden gevonden.

De vijf belangrijkste redenen

De vijf belangrijkste reden om aan content marketing te doen zijn:

  1. Je bouwt vertrouwen op met het delen van relevante content van waarde
  2. Het is een vorm van brand awareness en zichtbaar worden. Je bouwt relaties op vol met ‘engagement’
  3. Het is goedkoper dan het kopen van zichtbaarheid via advertenties
  4. Het is positief voor SEO, zoekmachinemarketing. Goede content wordt goed gevonden en goed ge-indexeerd
  5. Je bouwt duurzame relaties op met volgers en potentiële klanten

Ander werk

Selecteer een categorie of merk