Portfolio

Lees over ons werk voor:

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Merkstrategie & website voor B2B-ordering

KWWS B.V. is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van montagematerialen voor zonnepanelen. Het snel kunnen ontwikkelen en produceren van aluminium en roestvrij staalproducten is hun specialisme. Hierdoor konden zij inspelen op de groeiende vraag naar bevestigingsmaterialen voor zonnepanelen. Onbewust waren zij zich steeds meer gaan toespitsen op één slimme oplossing voor verschillende daktypes. Nu bekend als SOLARSTELL®. www.solarstell.nl

Over de opdracht:

‘Ontwikkel voor ons productassortiment een sterk merk en zorg voor een website met een business-to-business orderingsysteem.’

Merkontwikkeling

Met behulp van de Wazokuu! online branding software is er een inventarisatie gemaakt van de voordelen en het nut dat de KWWS oplossingen voor installateurs te bieden heeft. Op basis hiervan is er met hen gesproken om te kijken welk voordeel en nut het meeste te bieden hebben voor hun behoefte met betrekking tot het monteren op zich. Dit is een zo kort mogelijk verblijf op het dak (sneller werken).

Merkontwikkelen is wegen van nut

Merkbelofte: Gemak op het dak

Alle oplossingen van KWWS bleken één gemeenschappelijke deler te hebben die volledig in de behoefte voorziet: ze worden namelijk allemaal met dezelfde maat inbussleutel bevestigd. Het ‘Gemak op het dak’ dat dit met zich meebrengt is evident, net als de lagere voorraad die hiervoor op locatie nodig is, door het smallere assortiment.

Logo en huisstijl

Samen met Burovandernet uit Bussum is een logo en huisstijl ontwikkeld die de juiste beleving oproept bij het unieke merkonderscheid. Uit de vijf bestaande merknamen is SOLARSTELL gekozen omdat hierbij visueel de verbinding tussen de merknaam en de belofte van het nut gemakkelijk gelegd kan worden: ‘STELL… Gemak op het dak’.
De keuze van de kleuren voor de huisstijl zijn gebaseerd op wetenschappelijke kleurstudies die hebben vastgesteld welke waarden deze onbewust oproepen en meewerken in de totale merkbeleving. De gekozen blauwtint wordt met competentie en de bruintoon met robuustheid geassocieerd.

B2B website voor bestelgemak

Op basis van een modulair opgebouwd content management systeem, dat de webdeveloper ENGENDER aanbiedt, is er een website gemaakt met een doordacht online orderingsysteem. Niet alleen wordt de ‘Gemak op het dak‘ beleving hiermee voor de klanten versterkt maar voor KWWS zelf betekent het een automatiseringsslag van het ordersysteem en voorraadbeheer. Intern wordt dus ook het ‘Gemak’ beleefd. Zonder goede functionaliteit en bruikbaarheid van de website uit het oog te verliezen bleek het mogelijk om alle lang bestaande prijsafspraken en andere condities door het systeem af te laten vangen.

Een merk versterkende website?

Laat ons je eens bellen!

Ander werk

Selecteer een categorie of merk