Portfolio

Lees over ons werk voor:

Permadental

Responsive websites voor Duitse televisiecampagne

Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.

Over de opdracht:

Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.

WordPress Multisite met twee domeinen

De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een WordPress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.

 

Voor de tandarts:

Patienten website Permadental

Voor de patiënt:

Tandartsenwebsite Permadental

Landelijke televisiecommercial

De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit,
indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.

De voordelen van een Multisite

Een multisite brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • sub-websites kunnen eigen domeinnamen voeren (voor SEO);
  • verschillen per sub-website in bijvoorbeeld lay-out, gebruikers en plug-ins zijn in te stellen;
  • snel schakelen tussen verschillende sub-websites;
  • functionaliteiten hoeven slechts één keer ontwikkeld te worden;
  • back-up van data vindt plaats vanuit één omgeving;
  • leercurves voor nieuwe functionaliteit of plug-ins hoeven maar één keer doorlopen te worden;
  • eenvoudige verspreiding van content over de sub-websites.

Waarvoor is een WordPress Multisite geschikt?

Een WordPress Multisite laat zich goed inzetten wanneer:

  • het merk aparte boodschappen heeft voor verschillende lagen uit een bedrijfskolom;
  • een bedrijf verschillende proposities heeft voor verschillende doelgroepen;
  • de website meerdere taalgebieden bedient.

Meerdere websites te beheren?

Lees hier meer...

Ander werk

Selecteer een categorie of merk