Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Website PYXIS

Website vernieuwen met behoud van traffic en ranking

Al meer dan tien jaar mogen wij de online communicatie verzorgen voor PYXIS, het kantoor voor particulieren en bedrijven die graag maar één partner willen voor al hun financiële en fiscale vraagstukken.

Recent hebben wij de inmiddels de derde website mogen opleveren. Het betreft een verbeterde versie van de vorige op basis van een herziene online strategie. Belangrijk daarbij was het vasthouden van de inmiddels opgebouwde Google ranking op basis van cross-links en website traffic.

Website vernieuwen PYXIS

Opdracht:

Na zes jaar was de website sterk verouderd en door destijds gemaakte keuzes had het content management systeem zo zijn restricties.   Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website met een moderne en eigentijdse uitstraling’.

Uitvoering:

In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
  2. aan de hand van het concept is de grafische vormgeving besproken
  3. logo’s en huisstijl opgefrist
  4. aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
  5. de correcties doorgevoerd en getest
  6. nieuwe teksten en foto’s geplaatst
  7. re-directs van oude url’s ingesteld
  8. website ‘live’ gezet en nagelopen

Voor de Litespeed webhosting tekende Marco Kroon van WPprovider.

Website PYXIS Adviseurs Fiscalisten Accountants

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Website vernieuwen PYXIS
Homepage
Website vernieuwen PYXIS
Financiële Planning & Fiscaliteit
Website vernieuwen PYXIS
Salarisadministratie & HR Support
Website vernieuwen PYXIS
Accountancy & Finance
Website vernieuwen PYXIS
Onze professionals
Website vernieuwen PYXIS
Over ons

Fotografie door Marjolijn Lamme

Marjolijn Lamme uit Loosdrecht maakte de foto’s voor de website. Een heel belangrijk aspect voor de totaal beleving van de website als voorportaal van het kantoor. Waar Marjolijn echt blij van wordt, is het meedenken en brainstormen over het concept schrijft ze op haar website en dat klopt!

Al in een vroege fase is er via een conceptversie van de website, afstemming gezocht m.b.t. kleur en compositie. Dit maakte de opmaak van de pagina’s met ruimte voor contrast voor titels een stuk krachtiger.

Website vernieuwen in negen stappen

Bij het website vernieuwen voor pyxis.nl hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.

Wil je ook je website vernieuwen?

Wil je ook je website vernieuwen die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem dan contact met ons op en laat ons je helpen bij het realiseren van je ambities.

Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt. Laat je merk z’n werk doen!

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend. Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig. PMS 2747C #003783

Helderblauw

Positief: elektrisch, energie, levendig, vibrerend, indrukwekkend, waterleven, opgewekt, opwindend. PMS 285C #0171BA

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Google-ranking

Resultaten na ‘live’ gang:

PYXIS in zoekmachine

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Website laten maken in WordPress

Website laten maken in WordPress

Website laten maken in WordPress

Een website laten maken in WordPress met daaraan vooraf een herziening van het merkconcept voor een meer dan 100 jaar oud familiebedrijf. Dat is een grote uitdaging. Alsof je een reeds goed geslepen diamant nog meer glans mag gaan geven.

Ontwikkeling merkconcept

Opdracht

“Zorg ervoor dat we beter zichtbaar worden bij potentiële opdrachtgevers met een herkenbare en eenduidige boodschap”

Website als kers op de taart

Het website laten maken in WordPress en het ‘live’ zetten ervan was het slotakkoord van een grotere exercitie waardoor de toekomstbestendigheid van Plaggemars weer voor jaren verzekerd is. De website is in deze opzet de ‘voorkant’ van de interne automatiseringsprocessen waardoor zij de beste toon kunnen aanslaan voor het beste resultaat.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van Plaggemars naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Beproefde methode

Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. In overleg met het team van Plaggemars ontstond er een duidelijk beeld over de belangrijkste kernvaardigheid van het bedrijf. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Het verschil maken op basis van ervaren nut

Als belangrijkste nut kwam naar voren: de mate waarin Plaggemars in staat is om tijdens het incasso proces te blijven luisteren op de juiste wijze te communiceren naar alle betrokkenen terwijl daarbij steeds de aanwezige ruimte voor een oplossing wordt gezocht. Een vaardigheid die Plaggemars op basis van decennia aan ervaring ontwikkeld heeft. Kort gezegd:

“De juiste toon voor het beste resultaat”

Huisstijl en webdesign op basis van emotie

In een merkontwikkelingssessie wordt vastgesteld welke emotie een rol speelt in het aankoopproces. Wat drijft een opdrachtgever om nu juist met Plaggemars Incasso in zee te gaan? Door eerst de unieke kernvaardigheid te bepalen is het mogelijk om uit de set van 38 merkgerelateerde emoties twee emoties te kiezen die hier het beste bij passen. De beleving van de dienstverlening zal een gevoel oproepen dat het midden houdt tussen::

  • Zich veilig voelen
  • Gevoel in controle te zijn

Uit de set van emotie versterkende kleuren kiezen we een leiden kleur en stellen een set van complementaire, goed contrasterende kleuren samen:

  • Diep blauw;
  • Limoengroen;
  • Wit.

Landscape logo met een herkenbaar beeldmerk

Een landscape logo met een herkenbaar beeldmerk zorgt voor 89 procent grotere kans dat bezoekers je logo onthouden. Het meest praktische is het om je logo tekst te combineren herkenbaar beeldmerk. Dit beeldmerk wordt in kleinere weergaven (denk aan social media) met het merk geassocieerd. Het logo zelf is een sterk logo, dat al jaren wordt gevoerd. 

Declames
Plaggemars icoon
Beeldmerk

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is Plaggemars Incasso verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Home
Homepage
Dienst
Pagina ‘Dienst’
Contact
Pagina ‘Contact’
Aanmaning ontvangen
Pagina ‘Aanmaning ontvangen’
Over
Pagina ‘Over Plaggemars’

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.
Gevoel in controle te zijn

Gevoel in controle te zijn

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.

PMS 2747C #003783

Limoengroen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, zuur, scherp, verfrissend.

PMS 377C #99cc33

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.

#FFFFFF

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden.

Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan.

Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Nieuwe website Parc American Dredging Services

WordPress website ter vervanging van de HTML-site

Voor baggerbedrijven die levensduur hun baggermateriaal en leidingen op duurzame wijze willen verlengen is Parc American Dredging Services de specialist op de Noord Amerikaanse markt.

Pars ADS heeft unieke technische kennis voor het repareren en onderhouden van slijtage en transportschade van rubber baggerleidingen. De voorkeur gaat daarbij uit naar het gebruik van milieuvriendelijke reparatiematerialen.

Nieuwe website Parc ADS

Opdracht:

PARC American Dredging Services is actief in een nichebranche waarin iedereen elkaar kent. Ondanks de grote bekendheid binnen de branche, heeft PARC toch besloten om in een nieuwe website te investeren en deze te presenteren op de WEDA Dredging Summit & Expo ’23 in Las Vegas.

‘Zorg voor een nieuwe en snellere WordPress website die het makkelijk maakt om een afspraak te maken voor een schade inventarisatie en daarbij foto’s te uploaden’.

Uitvoering:

In goed overleg zijn de volgende stappen genomen:

  1. een conceptversie is op een testlocatie geplaatst
  2. aan de hand van het concept is de grafische;vormgeving besproken
  3. logo’s en huisstijl opgefrist
  4. aan de hand van het concept is de functionaliteit besproken
  5. de correcties doorgevoerd en getest
  6. nieuwe teksten en foto’s geplaatst
  7. re-directs van oude url’s ingesteld
  8. website ‘live’ gezet en nagelopen

Nieuw versus oud

Zie hieronder enkele voorbeelden van Nieuw (links) versus Oud (rechts):

Gebruikersvriendelijk en functioneel

De nieuwe website van PARC American Dredging Services is ontworpen met de behoeften van hun klanten en prospects in gedachten. Het biedt een intuïtieve navigatiestructuur en een moderne, visueel aantrekkelijke interface. Bezoekers kunnen gemakkelijk de juiste informatie vinden en een afspraak aanvragen voor een schade-inventarisatie of contact opnemen over nieuwe materiaal.

De nieuwe website voor Parc American Dredging Services

Klik op afbeelding voor een vergroting.

Parc ADS Home
Homepage
Dredging Equipement
Dredging Equipement
News
News
Repair Services
Repair Services
About us
About us
Contact
Contact

Ook toe aan een nieuwe website?

Heb je interesse in een gesprek over je eigen website of digitale marketingbehoeften, aarzel dan niet om contact op te nemen.

Samen kunnen we een op maat gemaakte oplossing ontwikkelen die past bij je specifieke behoeften en de unieke identiteit van je bedrijf weerspiegelt.

Eric Cornelissen heeft goed geluisterd naar onze wensen en een mooie website voor ons bedrijf gebouwd. Daarna heeft hij goede adviezen gegeven over de marketingstrategie en ondersteunt ons bij de uitvoering. Fijn om met hem samen te werken.

Margreeth van den Berg

Parc ADS

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #003783

Helderrood

Positief: spannend, energiek, dynamisch, stimulerend, krachtig, veeleisend, levendig, spontaan, motiverend.

PMS 186C #D11F2D

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Grafisch ontwerp als startpunt van webdesign

Grafisch ontwerp als startpunt van webdesign

Grafisch ontwerp als startpunt webdesign

In het huidige digitale tijdperk speelt het uiterlijk van een website een grote rol in de gebruikerservaring. Een goed grafisch ontwerp (mock-up) kan niet alleen de aantrekkelijkheid van een website bepalen, maar ook de bruikbaarheid, navigatie en de algehele merkbeleving positief beïnvloeden. Deze portfolio pagina gaat over een nieuwe website waarbij de start van verschillende Europese campagnes werd gebruikt om de nieuwe website voor het overkoepelende paraplumerk Modern Dental Europe op te zetten.

Modern Dental Europe

Opdracht

“Maak een website met landingspagina’s voor twee campagnes in 11 Europese landen en leg hiermee tevens de basis voor een nieuwe meertalige website voor Modern Dental Europe.”

Grafische vormgevers bij opdrachtgever in huis

Bij het ontwerpen van een website op basis van een grafisch ontwerp moet er rekening worden gehouden met verschillende aspecten, zoals kleur, typografie, lay-out, afbeeldingen en iconen. Het is belangrijk om een consistent visueel thema te creëren dat past bij het doel van de website en de doelgroep. Modern Dental Europe heeft zelf grafische vormgeefsters in huis die zich hier mee bezig houden. Zij tekenden voor de eerste opzet (zie grafische ontwerpen).

Hieronder voorbeelden van de nieuwe website. Klik op een afbeelding voor een vergroting of bezoek de website.

Homepage
Homepage
Our global presence
‘Our global presence’
Landingpage 1
‘Landingpage 1’
About us
‘About us’
Education
‘Education’
Landingpage 2
‘Landingpage 2’

Belangrijke aspecten bij een grafisch ontwerp

Een van de belangrijkste aspecten van een grafisch ontwerp is het kleurenschema. Kleuren zullen emoties en gevoelens oproepen bij de gebruiker en bepalen ook de leesbaarheid en hiërarchie van de inhoud. Het is daarom belangrijk om een kleurenpalet te kiezen dat past bij het merk en de boodschap die overgebracht moet worden. Bij Cornelissen.Marketing werken wij hiervoor met een set van 38 merk gerelateerde emoties en 51 emotie versterkende kleuren die beiden voortkomen uit wetenschappelijk onderzoek.
 
Een ander belangrijk aspect is goed gebruik maken van kleurcontrasten om ervoor te zorgen dat de inhoud goed leesbaar is voor iedereen, ongeacht hun visuele vermogen.

Typografie is een ander belangrijk element bij het ontwerpen van een website op basis van een grafisch concept. Het lettertype moet passen bij het merk en de boodschap die wordt overgebracht, en moet ook gemakkelijk leesbaar zijn op verschillende schermformaten. Een combinatie van verschillende lettertypen kan ook helpen om de inhoud te structureren en hiërarchie te creëren.

De lay-out van een website bepaalt de structuur en navigatie van de inhoud. Een goed ontworpen lay-out moet de inhoud duidelijk en gemakkelijk toegankelijk maken voor de gebruiker. Het is belangrijk om witruimte te gebruiken om de inhoud te scheiden en te voorkomen dat de website overbelast wordt met te veel informatie.

Afbeeldingen en iconen kunnen ook bijdragen aan de visuele aantrekkelijkheid van een website op basis van een grafisch concept. Afbeeldingen moeten relevant zijn voor de inhoud en de boodschap van de website, en moeten ook van hoge kwaliteit zijn om ervoor te zorgen dat de website er professioneel uitziet. Iconen kunnen worden gebruikt om de inhoud te verduidelijken en de gebruiker te helpen bij het navigeren door de website.

Het aangeleverde ontwerp was voor ons erg prettig om mee te werken omdat over alle bovenstaande aspecten al goed was nagedacht.
 

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is modern-dental-europe.com verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Checklist webdesign in negen stappen

Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor modern-dental-europe.com hebben het gebruikelijke negen-stappen-plan voor als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.

Ook de kracht ontdekken van een op maat gemaakte website?

Wil je een professionele en indrukwekkende WordPress-website laten maken die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem vandaag nog contact op met Cornelissen.Marketing en laat ons je helpen bij het realiseren van je digitale dromen.

Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt.

Altijd heel fijn om met Eric te werken. Hij schakelt snel, is goed te bereiken en is snel met het leveren van de gevraagde opdrachten.

Elysee Dental

Modern Dental Group

Grafische ontwerp

Aangeleverd door klant

Grafisch ontwerp 1
Grafisch ontwerp 2

Gekozen kleurrichting(en):

Custom

#00809c

Dichtste bij:

Teal

Positief: rustig, cool, smaakvol, verfijnd, zelfverzekerd.

PMS 315C  #0A546D

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden. Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan. Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Website voor ANBI stichting ‘Podium deMess’

Website voor ANBI stichting ‘Podium deMess’

Website voor ANBI stichting & cultuurpodium ‘deMess’

Een cultuurpodium is een plek waar kunstenaars en artiesten hun talenten kunnen tonen aan het publiek. Of het nu gaat om theater, dans, muziek of andere vormen van kunst, een cultuurpodium biedt een platform voor het creëren en delen van kunst en cultuur. Om het publiek te bereiken en te informeren over de activiteiten van het podium, is het hebben van een website van cruciaal belang. Zeker als er ook nog eens sprake is van een belangrijke rol van het cultuurpodium in tal van locale activiteiten.

Opdracht

“Verbeter de gebruikersvriendelijkheid van de website voor de bezoekers ervan rekening houdend met een balans tussen de voorstellingen en de locale activiteiten”

Website Podium deMess

Optimalisering website na eerste vijf jaar

Het is snel gegaan maar cultuurpodium deMess bestaat alweer vijf jaar. Dat er in het begin nog gezocht werd naar de specifieke rol en de plek die deMess inmiddels heeft ingenomen was zichtbaar op de website. Zowel aan de voor- als achterzijde. Al in de zomer van 2022 zijn de eerste bespreking gevoerd over de verbetering van de gebruikersvriendelijkheid voor alle betrokken partijen. Zowel de bezoekers van de voorstellingen, de locale activiteiten als ook de vrijwilligers die de website wekelijks up-to-date houden.

Cultuurpodium maar ook ANBI-stichting

Ten eerste is de website van deMess van groot belang om het publiek te informeren over het aanbod en de evenementen die plaatsvinden. Het was daarom essentieel om de website overzichtelijker te maken en alle benodigde informatie te vermelden, zoals de voorstellingen en activiteiten, nieuws, social media en een goede contactpagina.

Daarnaast is het voor deMess als ANBI-stichting belangrijk om goed aanwezig te zijn op het internet, omdat het een belangrijk kanaal is voor het bereiken van donateurs en het vergroten van naamsbekendheid.

Hieronder voorbeelden van de nieuwe website. Klik op een afbeelding voor een vergroting of bezoek de website.

Home
Homepage
Activiteiten
‘Activiteiten’
Inschrijven nieuwsbrief
‘Inschrijven nieuwsbrief’
Voorstellingen
‘Voorstellingen’
Nieuws
‘Nieuws’
Contact
‘Contact’

Welke informatie moet de website van een ANBI stichting vermelden?

Er zijn een aantal verplichte gegevens die op de ANBI website van een stichting moeten worden vermeld. Bij het opzetten van de nieuwe opzet is hier uiteraard naar gekeken:

  1. Naam en RSIN-nummer: De naam, het RSIN-nummer en het ANBI-nummer uit het ANBI register van de stichting moeten duidelijk zichtbaar zijn op de website.
  2. Contactgegevens: De contactgegevens van de stichting, zoals het adres, telefoonnummer en e-mailadres, moeten op de website worden vermeld.
  3. Doelstelling: De doelstelling van de stichting moet op de website worden beschreven. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een missie- of visieverklaring.
  4. Beleidsplan: Het beleidsplan van de stichting moet op de website worden geplaatst. Hierin staat onder andere beschreven welke activiteiten de stichting onderneemt om haar doelstelling te bereiken.
  5. Bestuurssamenstelling: De namen en functies van de bestuursleden moeten op de website worden vermeld.
  6. Beloningsbeleid: Het beloningsbeleid van de stichting moet op de website worden vermeld. Hierin staat onder andere beschreven hoe het bestuur wordt beloond en of er vrijwilligersvergoedingen worden uitgekeerd.
  7. Financiële gegevens: De financiële gegevens van de stichting moeten op de website worden gepubliceerd. Hieronder vallen de jaarrekening, het jaarverslag en de balans.

WordPress webdesign met managed webhosting

Uiteraard is er gekozen voor WordPress webdesign met Managed WordPress hosting. Door dit laatste is demess.nl verzekerd van goede support en een supersnelle laadsnelheid van de website. Klik op de afbeeldingen om de pagina’s ‘live’ te bekijken.

Webdesign in negen stappen

Bij het ontwikkelen van de nieuwe site voor cultuurpodium deMess hebben we het gebruikelijke negen-stappen-plan voor een website met impact als checklist gebruikt.

1. Kies een goede domeinnaam

Check of je domeinnaam voor een bezoek de lading dekt. Voor gevestigde namen/merken volstaat vaak de naam zelf maar overweeg het volgende als je de keuze nog kan maken:

    • de naam van je dienst: webdesignbussum.nl;
    • het nut dat het oplevert: goedgevondenworden.nl;
    • de wens van je doelgroep: goedzichtbaar.nl;
    • je achternaam en de dienst: cornelissenmarketing.nl.

Controleer ook of deze nog wel beschikbaar is.

Je wilt dat je logo makkelijk toepasbaar is in alle beschikbare kanalen. Het liefst authentiek en vooral herkenbaar! Kijk nog eens goed naar je logo en vraag je dit eens af, kan ik het overal even makkelijk en herkenbaar inzetten? Hou de volgende richtlijnen aan:

    1. Minimaliseer de uitvoering en maximaliseer het contrast;
    2. Zorg dat je logo altijd herkenbaar blijft in responsieve omgevingen;
    3. Kun je de tekst op tien meter afstand ook nog lezen?
    4. Gebruik online een landscape logo met een typerend beeldmerk;
    5. Kies de emotie die het nut van het merk oproept;
    6. Zorg dat je kleurgebruik de emotie versterkt die je wilt oproepen.

3. Bedenk welke emotie het merk oproept

Wat voelt men op het moment dat men het unieke nut van jouw merk ervaart of welk gevoel ervaart men wanneer het specifieke probleem wordt opgelost? Onderzoekers hebben hier een keer onderzoek naar gedaan en zijn tot een set van 38 merkgerelateerde emoties gekomen. Wanneer je er hier een of twee uit kiest wordt het grafische gedeelte van je webdesign een stuk makkelijker.

4. Bedenk welke kleuren deze emotie versterken

Sinds mensenheugenis associëren wij kleuren met bepaalde emoties. Door de juiste keuzes hierin te maken kan de merkbeleving versterkt worden en ook de emoties die men het merk toedicht worden beïnvloed. Bekijk hier welke kleuren bepaalde emoties versterken. Kies bij webdesign naast je hoofdkleur een of twee complementaire kleuren voor je huisstijl.

5. Kiezen lettertype / Is er een huisstijl?

Voor je website is de keuze van een lettertype belangrijk voor de beleving van het gehad. Om een merk sterk neer te zetten is het sowieso belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Dit waarborg je door de huisstijl vast te leggen in een merkboek. Een huisstijl geeft vorm aan de uitstraling van je merk. Het is een mix van vorm, emotie, kleur, logo, beeldmerk en het gebruik van specifieke lettertypes. Dit in het kader van je merkbelofte of missie, visie en kernwaarden.

6. B2B of B2C?

Voor een goede ‘klik’ met de bezoeker op de website dien je bij de opzet twee zaken heel duidelijk te hebben: wat is de specifieke behoefte van de bezoeker en op welke unieke wijze kun jij daar invulling aan geven? Vragen die in een goed merkconcept worden beantwoord. Daarbij verschilt de manier van beslissingen in B2B en B2C. Zo hebben zakelijke beslissers 2 tot 4 contactmomenten nodig om tot een beslissing te komen. Een consument heeft beduidend meer contactmomenten nodig. Denk bij webdesign ook na over het volgende:

    • heeft de bezoeker een hoog of laag budget?
    • heeft de bezoeker weinig of veel contactmomenten nodig?
    • heb ik direct of indirect contact met de beslisser?
    • gaat het om impulsieve of weloverwogen aankopen?
    • gaat het om eenmalige aankopen of een zakelijk langere relatie?

7. Zorg voor responsive design

WordPress website Je moet ervoor zorgen dat je bezoekers je website als prettig in gebruik ervaren. Ongeacht of ze deze op een desktop, tablet of smartphone bekijken. Bedenk dat de ‘zoekbots’ van de zoekmachines dit net als gewone bezoekers ook prettiger vinden en je met een hogere ranking in de zoek resultaten belonen.

8. Zorg dat de website snel is

Een vertraging van slechts één seconde heeft invloed op het bounce-percentage, SEO-ranking en zelfs het conversieratio van je website. Dit nog los van bezoekers die afhaken als het inladen van je pagina’s te lang duurt. Check de snelheid van je website met bijvoorbeeld een site als WebPageTest zodat je exact weet wat je moet doen om de optimale snelheid te bereiken. De keuze van een goede hostingpartij is extreem belangrijk en betaalt zich dubbel en dwars terug.

9. Optimaliseer de relevante pagina’s voor de zoekmachines

Google heeft zichzelf als opdracht gesteld om de online zoekers zo relevant mogelijke resultaten te bieden. Voordat je gaat schrijven is het belangrijk om eerst uit te zoeken op welke woorden je gevonden wilt worden. Hiervoor zijn er online tal van tools te vinden met Google Ads voorop). Belangrijker nog is eerst te bedenken of een zoekmachine strategie wel bij jouw onderneming past.

Ook de kracht ontdekken van een op maat gemaakte website?

Wil je een professionele en indrukwekkende WordPress-website laten maken die jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tilt? Neem vandaag nog contact op met Cornelissen.Marketing en laat ons je helpen bij het realiseren van je digitale dromen.

Samen creëren we een website die je merk doet opvallen en je doelgroep aanspreekt.

Grafische ontwerp

Aangeleverd door CC Factory

De voorgesprekken over het gebruikersvriendelijker maken van de website werden door Chantal Creemers van CC Factory uitgewerkt in een grafisch ontwerp.

Concept 1
Concept 2

Gekozen kleurrichting(en):

Custom

#debd33

Zwart

Positief: krachtig, elegant, geraffineerd, mysterieus, zwaarmoedig, basis, klassiek, sterk, duur, onkwetsbaar, magisch, nacht, sober, prestigieus, stijlvol, modern.
Negatief: depressie, dood, rouw, onderwereld, kwaad, onderdrukking, dreigend.

#000000

Neutraal grijs

Positief: klassiek, sober, zakelijk, praktisch, tijdloos, geschikt, stil, neutraal, logisch, onopvallend, opzettelijk, gereserveerd, fundamenteel, eenvoudig, bescheiden.

PMS 423C #8C8C8C

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Al sinds 1988 help ik ondernemers bij het ontwikkelen en behouden van een sterk merkimago. De ervaring heeft mij geleerd dat het centraal stellen van een duidelijke positionering essentieel is voor succes. Het herontwerp van het logo en de website zijn hierbij de middelen waarmee deze positionering het duidelijkst gecommuniceerd kan worden. Met de dienstverlening van Cornelissen.Marketing ben ik in staat om de complete regie hierover te voeren en volledige invulling te kunnen geven aan de uitvoering ervan. Dit met als doel om jou als ondernemer te helpen een sterk en samenhangend merk op te bouwen dat zijn waarde propositie effectief communiceert naar de doelgroep en daarmee bijdraagt aan de groei van jouw onderneming.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk