Merk concept & website Pensioenorde

Sterkste beroepsvertegenwoordiging van pensioenadviseurs

Pensioenorde is de sterkste landelijke vertegenwoordiging van pensioenadviseurs. Als beroepsorganisatie biedt Pensioenorde een platform voor het verzamelen en uitwisselen van pensioeninformatie. De orde streeft continu naar verdere professionalisering van de pensioenadviesmarkt en is de belangrijkste gesprekspartner van de branche bij politiek en samenleving.

Merk concept

Opdracht voor website op basis van een merk concept

In 2018 werden wij geïnformeerd over het voornemen van twee beroepsverenigingen om samen verder te gaan onder één naam om hierdoor de sterkste partij voor pensioendeskundigen te gaan vormen. Bureau Oostdam & Partners uit Nijmegen was op dat moment al bezig met een strategisch beleidsplan voor deze nieuwe brancheorganisatie. Op basis van dit rapport was de opdracht aan ons: ‘Ontwikkel het merkconcept, de huisstijl en het online platform’.

Merk concept en huisstijl dragen samen bij aan de merkidentiteit

Het bovengenoemde rapport was richtinggevend en daarom was de eerste het definiëren van een merkpropositie met daarin de vijf belangrijkste componenten: doelgroep, merknaam, referentiekader, merkbelofte en de onderliggende kernvaardigheid.

Na de vaststelling hiervan hebben wij vervolgens bepaald welke emotie het merk Pensioenorde oproept en welke kleuren deze emotie oproepen dan wel versterken.

Merk concept

Hierboven grafisch vormgever Lex Maat en ondergetekende met de drie verschillende uitwerkingen die door het nieuwe bestuur van de Pensioenorde aan de leden is voorgesteld tijdens de jaarvergadering. Hieronder het gekozen logo:

Merk concept

Webdesign Pensioenorde

Na de definitieve keuze voor het logo en op basis van het merk concept hebben wij de volgende stappen ten aanzien van het Wordpress webdesign genomen:

  1. Een functie analyse voor de beoogde rol in de communicatie.
  2. Een conceptversie geplaatst op een online testlocatie op basis van een functie analyse.
  3. De grafische vormgeving en functionaliteit besproken.
  4. De correcties doorgevoerd en getest.
  5. Nieuwe teksten en foto’s geplaatst.
  6. Website nagelopen en ‘live’ gezet.

Enkele pagina’s Pensioenorde website

Klik op de afbeelding om de pagina ‘live’ te bekijken.

Merk concept
Homepage
Merk concept
Berichten
Merk concept
Over Pensioenorde
Merk concept
Contact
Merk concept
Registreren

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner | Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich machtig voelen

Zich machtig voelen

Het gevoel hebben dat je in staat bent invloed (macht) uit te oefenen op je leven en dat van anderen. Een plek van betekenis ofwel een belangrijke positie in het leven innemen.

Scherpzinnig zijn

Scherpzinnig zijn

Je in staat voelen om zinnige nieuwe verbanden te leggen. Het grotere plaatje kunnen zien en begrijpen hoe dingen kunnen werken op een andere manier.

Gekozen kleurrichting(en):

Bladgroen

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

PMS 349C #125727

Krijt grijs

Positief: standvastig, verantwoordelijk, trouw, toerekenbaar, gewetensvol, resoluut, terughoudend, behoudend, professioneel, klassiek, wereldwijs, solide, langdurig, volwassen, zakelijk.

PMS 425C #464648

Goudgeel

Positief: voedzaam, boterachtig, lekker, zon-gebakken, tarwe, gastvrij, comfort, troost-eten.

PMS 130C #ed9008

# Het benoemen van het belangrijkste nut, het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van de beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw onderneming boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht, maar ik zorg er tevens voor dat de website een actieve rol in jouw communicatie gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing. Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief om mij heen. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk