Portfolio

Lees over ons werk voor:

Career Result

Merkconcept voor online merkidentiteit en opzet nieuwsbrief

Career Result, is een team van toegewijde, gespecialiseerde recruitment experts die het hun relaties zo gemakkelijk mogelijk maakt bij het invullen van vacatures. Met een extreem goede match als resultaat. Ze doen dit door hun kennis van de klant en betreffende branche continu actueel te houden in een eigen database. Op deze manier kunnen zij klanten snel en adequaat van dienst zijn.
www.careerresult.nl

Over de opdracht

Er zijn in Nederland bijna 7.000 commerciële arbeidsbemiddelaars. Daarnaast is er in de laatste jaren online concurrentie bijgekomen. Voor het zoeken naar kandidaten is LinkedIn een online speler geworden om rekening mee te houden. Het team van Career Result is al 15 jaar succesvol actief en goed georganiseerd, maar hoe communiceer je zoiets online? De opdracht was daarom eenvoudig: Zorg voor een online merkidentiteit zodat we beter op onze kerncompetentie gevonden worden.

Klantonderzoek naar het meest onderscheidende nut

Bedrijven die op zoek zijn naar een goede match en die bereid zijn hierin te investeren, weten Career Result al meer dan 15 jaar te vinden. Ze doen dit op momenten dat het hen ontbreekt aan tijd, expertise en het netwerk ontbreekt om het zelf te doen.

Het team van recruitment experts is gespecialiseerd in het vinden van kandidaten voor functies binnen: engineering, (data) analytics, ICT, marketing en sales. Dit voornamelijk in de sectoren: Oil, Gas & Chemical, EPC(M), Power & Energy, High Tech en ICT. In het persoonlijke contact worden de unieke kwaliteiten van Career Result snel duidelijk maar hoe kun je het unieke nut van de dienstverlening, eenduidig en duidelijk online communiceren? Om dit uit te zoeken zijn klanten in de merkontwikkeling betrokken.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van Career Result naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. De ontstane lijst is vervolgens voorgelegd aan een groep klanten met het verzoek om de lijst te scoren op importantie van nut voor de klant. De feedback van de klanten leidde tot een duidelijk beeld over de kernvaardigheid van Career Result. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Verschil maken op basis van ervaren nut

Voor openstaande vacatures wil je als bedrijf kandidaten die goed bij je bedrijf passen en snel hun rol kunnen oppakken binnen het team. Een perfecte match dus. Het is alleen geen dagelijkse bezigheid en bovendien vragen eigen werkzaamheden alle beschikbare tijd. Uitbesteden dus! Uit de weging van nut kwam duidelijk naar voren dat de unieke kwaliteiten van Career Result op dit punt het verschil maken.

Het gemak van dedicated recruitment

Doordat de recruitment experts zich verdiepen in specifieke branches en hun kennis hierover contentieus vastleggen in de eigen database, kunnen ze snel de diepte in gaan wanneer een vacature bij een relatie zich aandient. De opdrachtgever ervaart dus veel gemak bij het vinden van de perfecte match door de zeer contentieuze en gestructureerde manier van werken met branchespecifieke informatie.

Jouw service als merk neerzetten?

Lees hier meer...

Ander werk

Selecteer een categorie of merk