Portfolio

Lees over ons werk voor:

78Color System

Herpositioneren van het merk oude doelgroep beter te bereiken en te boeien

Regien Strategier is een autoriteit op het gebied van kleur-, stijl- en imago-analyse. In de jaren tachtig ontwikkelde zij het 78Color System®, een kleuranalyse systeem voor een individueel kleuradvies. Het systeem is onderdeel van het lesprogramma van de IC academy, het opleidingsinstituut voor Image Consultants.
www.78colorsystem.nl

Over de opdracht:

Er is de ambitie om de kennis en het systeem goed aan andere consultants door te kunnen geven. Zorg ervoor dat het merk beter onder de aandacht kan worden gebracht en dat het voor een Image Consultant daarbij sneller duidelijk is waarom het 78Color System® beter is dan de concurrerende systemen.

Herpositionering

Voor de herpositionering is er gebruik gemaakt van Wazokuu! Online Branding en zijn de stappen voor merkontwikkeling doorgelopen in twee sessies. Ter voorbereiding is er marktonderzoek gedaan naar de grootte van de markt en het aantal potentiele gebruikers van het 78Color System® in Nederland en is er met gebruikers gesproken om een beeld te krijgen van de werking in de praktijk. Vervolgens is de bestaande website gescand op alle kenmerken en voordelen die gecommuniceerd zijn. Deze zijn in Wazokuu! ingevoerd ter voorbereiding van de eerste positionerings-sessie in Amersfoort.

Merkontwikkelen is wegen van nut

Belang van nuttigheid laten wegen door de gebruiker

Na de positionerings-sessie waren er dertig combinaties van kenmerk / voordeel / nut-voor-de-klant. Deze lijst is vervolgens voorgelegd aan een gebruikersgroep met de vraag om de verschillende combinaties te scoren naar het nut dat ze ondervinden in het gebruik. De feedback gaf niet alleen duidelijkheid op dit punt maar ook nieuwe inzichten over hoe de verschillende componenten van het systeem gezien worden.

Het belangrijkste nut voor de gebruiker

De uitkomst van de kleuranalyse biedt en baseert zich op drie factoren:

  1. men kan de methodiek volgen en ervaart het als volledig geloofwaardig
  2. het advies wordt concreet door een persoonlijke kleurenkaart
  3. de persoonlijk kleuren kaart ondervangt de menselijke beperking van het onthouden van kleuren 

Hierdoor ontstaat na een kleuranalyse met het 78Color System® de situatie dat men door het persoonlijke kleurenkaartje altijd bij zich te dragen men de zekerheid van het vinden van de juiste kleur heeft bij het uitzoeken van kleding, make-up en accessoires.

78COLOR SYSTEM KRAGEN EN PCC'S

Merkconcept voor het 78Color System

Op basis van de herpositionering is er in samenwerking met Gea Eleveld van Fashion-up uit Apeldoorn en Tom van Staveren van Graphic Island uit Amsterdam een nieuw logo ontwikkeld. Dit logo en de bijhorende kleuren worden nu stap voor stap toegepast op het assortiment van producten binnen het 78Color System®. De merkdefinitie is uitgewerkt in vijf thema’s waarmee het merk opgeladen wordt: kleuranalyse-systeem, zichtbaar effectief, persoonlijk door image consultant, authentieke methode en geloofwaardig advies. Een voorbeeld van het thema geloofwaardigheid is te zien in de slider bovenaan deze pagina. De afbeeldingen en teksten zijn gebruikt op de Facebook Bedrijfspagina van het 78Color System®.

“Eric Cornelissen is een bevlogen, snelle en creatieve denker vol ideeën over hoe je een product beter kunt promoten. Hij zoekt naar de essentie van wat een product of een dienst is en heeft daar een bijzondere methode voor ontwikkeld.”

Regien Strategier

Ontwerpster en docent, 78Color System

Ander werk

Selecteer een categorie of merk