Strategie

'Nuttig zijn voor de klant is de beste strategie'

Online rendement

ROI door online marketing?

Online rendement ontstaat niet uit een directe omslag naar alleen maar online marketing tools. Dat online alles meteen meetbaar is, helpt zeker maar tegelijk strooi je jezelf zand in je ogen. Met alleen maar het blind inzetten en meten van de nieuwste online middelen loop je ook veel kansen mis en geef je zeer waarschijnlijk teveel onnodig geld uit zonder dat daar omzet voor terugkomt. Ook online is het belangrijk om eerst duidelijke doelen te stellen en strategie te ontwikkelen hoe deze bereikt gaan worden.

Online rendement door een concrete strategie

Een structurele aanpak loont

Jouw merk is een levend organisme of, zo je wilt, een draaiende motor. Deze moet verzorgd en regelmatig nagekeken worden om zeker te stellen dat het steeds maximaal rendeert. De merkwaarde ervan moet toenemen wil dit rendement over meerdere jaren kunnen garanderen. Dit vraagt om een structurele aanpak. Hoe bepaal je nu of de huidige aanpak het maximaal haalbare rendement oplevert? Hoe kun je inschatten welke kosten gemaakt moeten worden om een beter rendement op deze investering te bereiken?

Online marketing strategie

Om een nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen gebruik je een uitgekiende mix van online marketingmiddelen. Zo’n mix omvat naast de website:

  • een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
  • een e-mailmarketingcampagne;
  • contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
  • continue zoekmachine optimalisatie;
  • growth hacking;
  • en een Adwords-campagne op de merkbelofte en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.

Customer Life Time Value

Om te bekijken of jouw investering in marketing loont, zijn er tegenwoordig mooie modellen beschikbaar. Cornelissen.Marketing werkt bij het uitzetten van een strategie met een customer life time value model waarbij gemiddelde klantwaarde, gemiddelde klantleeftijd en aqcuisitie- en retentiekosten per klant zorgen voor meetbare doelstellingen. Dit helpt bij het maken van keuzes over welke investeringen je het beste kan doen om het gewenste rendement te bereiken.

Laat je merk voor je werken!

Is je merkstrategie toe aan vernieuwing of wil je serieus aan de slag met het ontwikkelen van een (digitale) strategie? Zijn er misschien andere online issues waarover je advies wil? Neem dan een contact met ons op, wij laten je merk graag voor je werken.

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

“De samenwerking met Cornelissen.Marketing gaf echt een kik, want met beperkte middelen wisten ze snel een goede positionering voor elkaar te krijgen.”

Tessa Diependaal

Partner & Adviseur iMonitoring, iMonitoring

Eric is al jarenlang de vaste marketingadviseur van FlexOffiZ. Eric heeft een IT achtergrond waardoor hij als geen ander de perfecte mix van technologie en marketing kan bieden. 

Eveline van Daal

FlexOffiZ Nederland

“Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.”

Reijer Hekelaar RB

Partner, PYXIS Accountants en Belastingadviseurs