Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkontwikkeling met de vier B’s

Merkontwikkeling met de vier B’s is een manier van werken waarbij wij de vier belangrijkste aandachtsgebieden goed bekijken. De ‘Behoefte’ van de klant, de ‘Belofte’ hoe het merk deze op unieke wijze invult, de ‘Beleving’ die de klant heeft en de wijze waarop het ‘Bewijs’ wordt geleverd dat jouw merk doet wat het belooft.

Merkontwikkeling

Behoefte

Welke probleem los je voor jouw klant op? Alles valt of staat met de mate waarin je hier inzicht in hebt.  Je moet exact weten welke behoefte van de klant jouw merk op een unieke wijze kan vervullen. Merkontwikkeling begint dus met een scherpe analyse van de specifieke behoefte van de doelgroep/personas van jouw merk.

Belofte

Wat is de kernvaardigheid waarmee je op een blijvende onderscheidende wijze de behoefte van de klant kan vervullen? Dat is de hamvraag. En het antwoord hierop moet vertaald worden in een eenduidige (merk)belofte die eenvoudig en duidelijk gecommuniceerd kan worden. Eenduidig zodat de online vindbaarheid verzekerd is.

De merkbelofte moet zich daarbij baseren op een unieke inzet van middelen die niet snel door concurrenten kan worden gekopieerd. Een merkbelofte dus die je kunt doorontwikkelen en waarin investeren zin heeft. Naast de op deze pagina beschreven aanpak kunnen wij ook onze eigen beproefde methode hanteren om dit goed neer te zetten.

Beleving

Op basis van de strategie wordt een planning gemaakt om het merk te ‘activeren’. Hiermee bedoelen we dat je iets gaat doen om de klanten de voordelen die jouw merkbelofte met zich meebrengt te laten beleven. Voor het creeren van de hiervoor benodigde hulpmiddelen werken we nauw samen met een netwerk van marketing en communicatieprofessionals die op hun specifieke vakgebied zeer competent zijn.

Daarnaast is het extreem belangrijk dat jouw eigen organisatie hierin betrokken wordt. Het team moet er in geloven want anders gaat de klant dat zeker niet doen. Pas als hun beleving en jouw merkbelofte matchen neemt de geloofwaardigheid en waardebeleving toe.

Bewijs

Wanneer aan de bovenstaande drie aandachtsgebieden goed aandacht is besteed, zult u in staat zijn om iedere dag weer het bewijs te leveren dat u uw merkbelofte nakomt. Het is van belang dat u dit bewijs ook tastbaar maakt voor anderen. Vooral voor de beoogde klanten die deze beleving nog niet hadden.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkbelofte?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkbelofte is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Je bent een gedreven ondernemer en je wilt graag je bedrijf naar het level brengen dat je écht voor ogen hebt;
  • Je merkt dat je nu erg je best doet, maar dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Je wilt graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Je wilt daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze werkwijze:

  • "Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk."
  • "Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een duidelijke methodiek om het merk te positioneren."
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • "Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers."

We worked with Eric of Cornelissen.Marketing together on a marketing project for a new product that needed much turn-around thinking and the setting up of a new marketing organisation. We enjoyed working together and brought the project to a succes.

Dr. Jef van der Zel

Chief Scientific Officer, Cyrtina Dental Group

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen.

Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.

Zelf aan de slag?

Wil je hier zelf mee aan de slag gaan? Schaf dan het boek Blauwe Bananen aan van Wouter de Vries jr en Thiemo van Rossum. Wanneer je het doorwerkt kom je zelf vast een heel eind en anders mag je altijd ons nog eens bellen.