Merkontwikkeling

Overtuig op basis van het belangrijkste nut: 'What's in it for them?'

Een merkconcept vanuit de kernvaardigheid

Ontwikkeling volgens een beproefde werkwijze

Je bent zich het minst bewust van je grootste talent omdat dat je het makkelijkste afgaat. Alleen wat is nu die unieke kernvaardigheid die voor jouw klanten het verschil maakt? Wat kan jouw merk op basis hiervan beloven? Heb je al eens nagedacht over een merkconcept?

Wat levert onze methode je op?

1.    Een merkconcept met een glasheldere positionering met daarin: een goed gedefinieerde doelgroep, een duidelijk referentiekader, de merknaam, het unieke onderscheid als merkbelofte en de kernvaardigheid waarop deze gebaseerd is.

2.    Een merkbelofte voor eenduidige communicatie.
3.    Een rangschikking naar nut van alle USP’s.
4.    Relevante thema’s om het merk te ‘laden’.
5.    Emoties en archetypen voor de merkidentiteit.
6.    Een startset van woorden voor SEO.

Beproefde methode voor merkontwikkeling
Afb. Belangrijkste onderdeel van onze werkwijze: het vaststellen van het meest onderscheidende nut voor je klant

 

Waar gaat jouw merkconcept je bij helpen?

Het merkconcept dat onze werkwijze oplevert zal de basis vormen voor al jouw verdere marketingactiviteiten. Het communiceren over het onderscheidende vermogen van jouw merk wordt niet alleen effectiever en kostenefficiënter maar vooral makkelijker en succesvoller.

De vijf belangrijkste redenen om dit een keer goed neer te zetten

De vijf belangrijkste reden om een merkconcept te ontwikkelen zijn:

  1. Een duidelijke positionering zorgt voor betere vindbaarheid;
  2. Een duidelijke positionering helpt potentiële klanten om het nut van jouw merk sneller te herkennen;
  3. Met een goed merkconcept verover je een plek in het geheugen van de (potentiële) klant;
  4. De krachtige propositie van een goed merkconcept maakt het je concurrenten moeilijker;
  5. Voor een sterk merk zal een hogere prijs betaald worden.

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze werkwijze:

  • “Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk.”
  • “Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een duidelijke methodiek om het merk te positioneren.”
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • “Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers.”

Eric Cornelissen is een bevlogen, snelle en creatieve denker vol ideeën over hoe je een product beter kunt promoten. Hij zoekt naar de essentie van wat een product of een dienst is en heeft daar een bijzondere methode voor ontwikkeld.

Regien Strategier

Ontwerpster en docent, 78Color System

Merkconcept voor een vast bedrag

De methodiek die wij toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat wij dit tegen een vast bedrag van  € 2.400,- (excl. BTW) aanbieden.
De gemiddelde doorlooptijd is zeven weken met daarin twee keer een teamsessie.

Offerte-aanvraag

Vul het onderstaande formulier in en je ontvangt binnen vijf werkdagen een uitgebreide offerte.

Gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van door ons ontwikkelde merkconcepten.

Zelf aan de slag?

Wil je hier zelf mee aan de slag gaan? Schaf dan een van de onderstaande titels over merkontwikkeling aan. Wanneer je ze doorwerkt dan kom je zelf vast een heel eind. En anders mag je altijd ons nog eens bellen.