Online marketing dashboard

De motor voor relevante content marketing

Social Media Marketing

Probeer het 14 dagen zelf uit (kosteloos)of besteed content marketing volledig uit

Content activatie alerts

In de maand december 2018 is er nieuwe functionaliteit aan het online marketing dashboard toegevoegd: content activatie alerts. Dit zijn e-mails die door het marketing dashboard worden gegenereerd, op een, met de relatie afgesproken, dag in de week. In de e-mail wordt content gepresenteerd die in de voorgaande week is gevonden door relevante bronnen te monitoren. De bronnen genereren berichten die voor de volgers mogelijk interessant zijn. In het content activatie alert hoeft de relatie alleen te markeren welke berichten hij met de volgers wil delen. 

Een voorbeeld van content activatie alert:
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Inplannen op basis van verwachte aanwezigheid volgers

De berichten worden vervolgens ingepland op social media (Facebook, LinkedIn, Instagram, Google+ en Pinterest). Voor de tijdstippen wordt via het online marketing dashboard gekeken naar de historie van eerder geplaatste posts. Per social media platform kan worden bekeken in welk tijdsvenster op welke dag van de week de meeste volgers actief zijn. Hiermee wordt de kans vergroot dat de post ook daadwerkelijk gezien wordt.

Een voorbeeld van een overzicht van voorgaande post (donkerblauw = meeste interactie):
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Merkbekendheid door consistente aanwezigheid

Inmiddels kunnen wij vertrouwen op de resultaten van meer dan vier jaar werken met het marketing dashboard. Door merk relevante content te vinden, te creëren en in te zetten hebben deze merken niet alleen meer zichtbaarheid maar vergroot het ook de merkbekendheid.

Herkenning zorgt voor volgers en bekendheid

Met het online marketing dashboard maak je het jezelf gemakkelijk om op een relevante manier continu zichtbaar te zijn op social media. Daarnaast vormt de berichtenstroom die hiermee in gang wordt gezet de basis voor jouw eigen content creatie. De berichten die dit voor de website oplevert gaan vervolgens weer een rol spelen in de online vindbaarheid in zoekmachine aangezien de hoeveelheid relevante content op de website gestaag toeneemt.

Ook aan de slag?

Continu vernieuwing

Het online marketing dashboard is ontwikkeld door iMonitoring. Vanaf 2013 zijn wij betrokken bij de ontwikkeling van de software. De nieuwste ideeën vinden daardoor snel hun weg naar ons marketing dashboard. 

Eric heeft niet alleen verstand van zaken maar is ook zo betrokken bij FlexOffiZ, waardoor hij inmiddels meer als een collega gezien wordt dan een zakenrelatie’, ‘We zijn super trots op onze nieuwe website!

Lizetta van Coevorden

FlexOffiZ Nederland

Van een succesvolle, maar niet zo bekende aanpak naar een sterk merk. Eric Cornelissen heeft The History Store begeleid naar een grotere naamsbekendheid. Dat doet hij met strategische adviezen die richting en focus geven, maar ook met uiterst praktische tips die direct toepasbaar zijn. Daarnaast is Eric prettig om mee samen te werken.

Hans van den Brink

Stadshistoricus en schrijver, The History Store