Over ons

Eric Cornelissen, eigenaar, merkstrateeg & online marketeer
Eric Cornelissen

Eric Cornelissen

Merkstrateeg & Online Marketeer

drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

Merkstrateeg & Online marketeer

Al sinds eind jaren tachtig is Eric Cornelissen werkzaam op het snijvlak van marketing, bedrijfsvoering en techniek. Dit is begonnen op het moment dat hij een interne opleiding en een baan bij Fokker op Schiphol verruilde voor een functie bij DELTEC, een softwarebedrijf uit Naarden. Hier heeft hij niet alleen veel over het ontwikkelen van producten en software geleerd, maar vooral leren focussen op beleving van een dienst vanuit het perspectief van de klant (d.m.v. persona’s). Hierna volgden twee bedrijven in de tandtechniek: CORDENT en DENTSPLY met een uitstapje ertussen als zelfstandig ondernemer in de horeca. Het betrof het opzetten van een franchise concept voor Heineken in Nederland. Wisselen tussen branches heeft Eric Cornelissen een zeer breed referentiekader en diepgaand inzicht in veel bedrijfsprocessen gegeven.

Waardecreatie zit in mijn bloed

Het creatief omgaan met de aanwezige middelen en hieruit het onderscheidende vermogen van een firma, product of dienst boven halen is zijn passie. Bij bedrijven in verschillende branches heeft hij de vrijheid gehad om dit talent continu door te ontwikkelen. Hierdoor is het creëren van waarde zijn tweede natuur geworden.

Ervaring gekoppeld aan de nieuwste kennis

Summercourse VUMet een studie technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam (2004-2007) en een studie marketing aan de Vrije Universiteit (2011-2013) hebben recent een nieuw en stevig fundament aan zijn ervaring toegevoegd. Vooral door de laatste studie in combinatie met het wetenschappelijk onderzoek waarmee deze afgerond werd heeft hij een onschatbare hoeveelheid inzicht gekregen in (online) marketing. Hierbij komt ook nog de online marketing ervaring die hij in diezelfde periode als ‘start-up’ met de ontwikkeling van de Wazokuu! Online Branding software heeft opgedaan.

Unieke combinatie van competenties

Het inzicht en de ervaring van een door de wol geverfde marketeer en technisch bedrijfskundige met de nieuwste kennis van iemand die de universiteit net heeft verlaten. Een tamelijk unieke combinatie van competenties die er voor zorgen dat hij beter, sneller en doortastender te werk kan gaan dan menig andere marketeer. Vooral bij technische bedrijven in een business-to-business omgeving blijkt dit steeds weer doorslaggevend te zijn.

En als er dan nog tijd is…

Rugby Club 't GooiEen hoofd dat veel gebruikt wordt moet ook af en toe leeg. Mijn ontspanning vindt hij als het even kan met een rondje hardlopen om Naarden Vesting of op het rugbyveld.

WAT WIJ DOEN

We benoemen je kernvaardigheid en denken vanuit de customer journey

Groeistrategie

BEREIKEN

Voor groei is een strategie nodig die obstakels wegneemt en ervoor zorgt dat men je goed kan bereiken.

Merkontwikkeling

BOEIEN

Een merk moet niet alleen opvallen maar men moet direct door het essentiële nut ervan geboeid worden!

Online marketing

BINDEN

Goede contactmomenten aanbieden is een must en een klant moet zich (zelf) aan je kunnen binden.

Digitalisering

BEHOUDEN

Het automatiseren van operationele zaken in het dienstverleningsproces zorgt voor klantbehoud.

RECENTE BLOGS

Lees over onze kijk op het versterken van groeikansen op basis van kernvaardigheid.

Online aardappelen verkopen

Wat kan een online-marketeer leren van een Keniaanse aardappelverkoper? Kenia is het land van kleine zelfstandigen. Hoewel mobiele telefonie het land sprongen heeft laten maken is de online wereld zoals wij die in Nederland kennen nog ver weg voor de gemiddelde...

Wat we kunnen leren van MAMA KARI

En hoe twee basisvaardigheden al een kernvaardigheid vormen. Kenia is het land van de kleine ondernemer. Overal wordt gehandeld en wat hierbij het meeste opvalt, is dat aanbieders met nagenoeg dezelfde producten allemaal dicht op elkaar zitten. Op zoek naar vis?...

WIJ WERKEN MET: