Inbound marketing

Inbound marketing is een vorm van pull-marketing die tot doel heeft om via internet potentiële klanten aan te trekken. Inboundmarketing bedient zich daarbij van zoekmachines, websites, blogs en sociale media.

Eenvoudiger gezegd: inboundmarketing helpt bedrijven om beter gevonden te worden op internet door potentiële klanten die op dat moment op zoek zijn naar informatie.

Bron: inboundmarketing.nl

Inboundmarketing is gebaseerd op het principe: wordt gevonden door potentiële klanten vanuit de doelgroep.

De term “inbound marketing” is bedacht door de oprichters van de Amerikaanse software-ontwikkelaar HubSpot. Een inbound marketingstrategie kan bestaan uit de volgende stappen:

  1. het creëren van relevante content voor de beoogde groep
  2. het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content
  3. het online promoten van deze content, bijvoorbeeld met sociale media marketing, bloggen en pay-per-click-campagnes
  4. het converteren van website-bezoekers naar klant met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes
  5. het doorlopend meten en analyseren van het gehele proces

Bron: Wikipedia

 

Related Entries