Boeien

Communiceren met een merkbelofte op basis van de unieke kernvaardigheid

Boeien

Een herkenbaar merkconcept zorgt ervoor dat je relevanter wordt voor de bezoekers van je website.
Je boeit ze door extreem duidelijk te zijn over jouw unieke invulling van hun behoefte. 

Merkpropositie

Merkontwikkeling is durven kiezen

Een duidelijke merkpropositie voor jouw merk maakt veel mogelijk en sluit ook zaken uit. Een heldere belofte doen over de manier waarop je dienstverlening de behoefte van jouw klanten vervult kan alleen op basis van fundamentele keuzes voor de langere termijn.

Belofte vanuit kernvaardigheid van het merk

Je bent zich vaak het minst bewust van de unieke kernvaardigheid van je merk en dit benoemen is voor veel ondernemers lastig.
Dit komt omdat je er zelf teveel bij betrokken bent. Toch wil je snel gevonden worden en dat men goed herkent en in essentie begrijpt welke waarde jouw merk kan bieden.

Beproefde methode

Voor merkontwikkeling hanteren wij een beproefde methode die leidt tot een merkbelofte op basis van de kernvaardigheid van het merk. Een duurzaam onderscheid dat feitelijk al aanwezig is, maar zichtbaar gemaakt moet worden.

Marketingstrategie op basis van merkbelofte

Wanneer wij hebben vastgesteld met welke belofte jouw merk zich onderscheid in de markt zetten wij samen een strategische koers uit om het concurrentievoordeel wat dit brengt, blijvend te benutten en te verbeteren. Je creëert hiermee een sterk merk, dat voor je werkt!

Boeien en de customer journey

Boeien kan van doorslaggevende betekenis zijn in de fase waarin een potentiële klant de mogelijke oplossingen met elkaar gaat vergelijken. Des te duidelijker je bent, des te groter de kans dat hij voor jou kiest.

Een duidelijke merkbelofte zorgt ervoor dat je relevanter bent voor de bezoekers van je website. Je boeit ze door extreem duidelijk te zijn over jouw unieke invulling van hun behoefte.

De volgende merken gebruikten ook onze methode:

Ontwikkeling merkconcept

Beproefde methode voor merkontwikkeling

Wij hanteren een beproefde methode voor het ontwikkelen van een merkconcept op basis van de unieke kernvaardigheid.

Oriënterend gesprek?

“Om doelgericht bezig te zijn heb je echt een duidelijke merkpropositie nodig.
Cornelissen.Marketing heeft ons hiermee geholpen. Vóór wij die van ons ontdekten was er een moment van bewustwording. We werden ons bewust van de plaats die wij in de markt innemen.”

Tessa Diependaal

Partner |Adviseur iMonitoring, iMonitoring