Boeien

Communiceren met een merkbelofte op basis van de unieke kernvaardigheid

Sterke merkbelofte

Een sterke merkbelofte zorgt ervoor dat je relevanter wordt voor de bezoekers van je website. Je boeit ze namelijk door extreem duidelijk te zijn over jouw unieke invulling van hun behoefte.

Boeien kan alleen met een sterke belofte

De vijf belangrijkste redenen

De vijf belangrijkste reden om een sterke merkbelofte te ontwikkelen zijn:

  1. Een duidelijke positionering zorgt voor betere vindbaarheid;
  2. Een duidelijke positionering helpt potentiële klanten om het nut van jouw merk sneller te herkennen;
  3. Met een goed merkconcept verover je een plek in het geheugen van de (potentiële) klant;
  4. De krachtige propositie van een goed merkconcept maakt het je concurrenten moeilijker;
  5. Voor een sterk merk zal een hogere prijs betaald worden.

Een sterke merkbelofte ontwikkelen?

Onze beproefde methode zorgt voor een merkbelofte op basis de unieke kernvaardigheid van jouw merk.

Laat ons je een voorstel doen:

10 + 15 =

Iemand kiest je op basis van je merkbelofte

Een goed merkconcept is onontbeerlijk. Iemand kiest voor jouw merkbelofte wanneer hij of zij onmiddellijk de meerwaarde of het nut ervan herkent. In de huidige tijd (met een overvloed aan informatie) helpen een goede merkstrategie en sterke branding om beter op te vallen en bezoekers van je website te boeien. Dit levert een significante bijdrage aan het succes van je onderneming.

Laat jouw belofte eruit springen in alle uitingen en maak je belofte waar in de beleving van de dienstverlening rond je merk.

Merkbelofte als startpunt van waardecreatie

Een sterk merk is een merk waarvan de beleving in een snel veranderende wereld onderscheidend blijft, doordat de unieke meerwaarde goed zichtbaar is gemaakt voor de juiste doelgroep(en). Het zorgt ervoor dat je duidelijk communiceert over jouw onderscheidende vermogen, beter vindbaar bent dan jouw concurrenten en daardoor meer rendement uit de marketinginvesteringen haalt.

Een merkconcept vanuit de kernvaardigheid

Ontwikkeling volgens een beproefde methode

Je bent zich het minst bewust van je grootste talent omdat dat je het makkelijkste afgaat. Alleen wat is nu die unieke kernvaardigheid die voor jouw klanten het verschil maakt? Wat kan jouw merk op basis hiervan beloven?

Wat levert onze methode u op?

1.    Een glasheldere merkpositionering met daarin: een goed gedefinieerde doelgroep, een duidelijk referentiekader, de merknaam, het unieke onderscheid als merkbelofte en de kernvaardigheid waarop deze gebaseerd is.

2.    Een merkbelofte voor eenduidige communicatie.
3.    Een rangschikking naar nut van alle USP’s.
4.    Relevante thema’s om het merk te ‘laden’.
5.    Emoties en archetypen voor de merkidentiteit.
6.    Een startset van woorden voor SEO.

Vul het formulier hiernaast in en wij nemen contact op voor een oriënterend gesprek.

Afb. Methodisch vaststellen meest onderscheidende nut op basis van ‘brand laddering'(klik op de afbeelding voor vergroting)

Waar gaat een merkconcept je bij helpen?

Het merkconcept zal de basis vormen voor al jouw verdere marketingactiviteiten. Het communiceren over het onderscheidende vermogen van jouw merk wordt effectiever, kostenefficiënter, makkelijker en succesvoller.

Gestructureerd benoemen van de kernvaardigheid

De unieke kernvaardigheid van het merk benoemen is voor veel ondernemers lastig.
 Dit komt omdat ze er zelf teveel bij betrokken zijn. Toch willen ze snel gevonden worden en dat men het merk goed herkent en in essentie begrijpt welke waarde het merk kan bieden.

Voorbeelden

Klik op de namen van de onderstaande relaties voor een beschrijving van de groeistrategie of merkontwikkeling die wij voor hen realiseerden:

“We worked with Cornelissen.Marketing together on a marketing project for a new product that needed much turn-around thinking and the setting up of a new marketing organisation. We enjoyed working together and brought the project to a succes.”

Dr. Jef van der Zel

Chief Scientific Officer, Cyrtina Dental Group