Blog & nieuws

Inzicht en inspiratie voor ontwikkeling en digitale transformatie van uw merk

Blog

De auteur:

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar een softwarebedrijf in Naarden sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Werkmodellen:

Klik op een afbeelding voor een vergroting.

Over webdesign en marketingautomatisering:

Google AVG

Google Analytics wijzigingen in het kader van AVG

In het kader van de AVG voert Google veranderingen door. Zo worden er vanaf 25 mei nieuwe gegevens-bewaarinstellingen van kracht. De impact van deze instelling is het volgende: Alle gebruikers- en evenementengegevens die ouder zijn dan de bewaarinstelling,...
PYXIS door Ger Adrichem

Fotoshoot (testserie) voor nieuwe website van PYXIS

Bepaling kleurtoon en compositie foto's Beelden uit de uitgebreide serie testfoto's voor de stijl bepaling van de fotografie ten behoeve van de nieuwe website van PYXIS Adviseurs ● Fiscalisten ● Accountants in Bussum.  
Tegenwerping: "Maar ik heb al een boek!"

Tegenwerping: “Maar we hebben al een website!”

Tegenwerping: "Maar we hebben al een website!" Een blog over de misverstanden tussen gretige, digitale vernieuwers en terughoudende ondernemers In de afgelopen twee jaar heb ik regelmatig ondernemers gesproken over hun online activiteiten. Online marketing is op...
Online contactmomenten

Hoe manage ik mijn online contactmomenten?

Een praktische, structurele aanpak voor online marketing Sinds juni 2014 biedt Cornelissen.Marketing via het marketing dashboard de mogelijkheid om een aantal zaken rondom uw merk structureel in kaart te brengen en een deel van de communicatie centraal te plannen en...
Weet je wat? We roeien naar Londen!

Weet je wat? We roeien naar Londen!

Webcare en inzet van social media tijdens een groot event Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld...

Laatste nieuws/mededelingen:

Google AVG

Google Analytics wijzigingen in het kader van AVG

In het kader van de AVG voert Google veranderingen door. Zo worden er vanaf 25 mei nieuwe gegevens-bewaarinstellingen van kracht. De impact van deze instelling is het volgende: Alle gebruikers- en evenementengegevens die ouder zijn dan de bewaarinstelling,...

Over strategie en merkontwikkeling:

Het Marketing Station

Het Marketing Station in wording

Het Marketing Station in wording Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing...
Online aardappelen verkopen

Online aardappelen verkopen

Wat kan een online-marketeer leren van een Keniaanse aardappelverkoper? Kenia is het land van kleine zelfstandigen. Hoewel mobiele telefonie het land sprongen heeft laten maken is de online wereld zoals wij die in Nederland kennen nog ver weg voor de gemiddelde...
Wat we kunnen leren van MAMA KARI

Wat we kunnen leren van MAMA KARI

En hoe twee basisvaardigheden al een kernvaardigheid vormen. Kenia is het land van de kleine ondernemer. Overal wordt gehandeld en wat hierbij het meeste opvalt, is dat aanbieders met nagenoeg dezelfde producten allemaal dicht op elkaar zitten. Op zoek naar vis?...
We zijn Coca Cola toch niet?

We zijn toch Coca Cola niet?

Het gemak van online brandmanagement Regelmatig spreek ik ondernemers die merken als iets abstracts zien. ‘Huh, ben ik een merk?’ Bij merken wordt er gedacht aan Coca Cola, Apple, Disney, Heineken en iemand wordt bescheiden als het om de eigen bezigheden gaat. ‘We...
Het doorvragen tot het onderscheidende uiteindelijk overblijft

Hoe definieer je een specialisme…

Merkontwikkelen zonder duidelijk referentiekader De internetrevolutie zorgt ervoor dat nieuwe mogelijkheden steeds weer andere nieuwe mogelijkheden ontsluiten en dat specialismen ontstaan, die voorheen nog niet denkbaar waren. 22 Times is een online e-mailmarketeer...