Blog

Inzicht en inspiratie voor ontwikkeling en digitale transformatie van uw merk

Blog

De auteur:

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar een softwarebedrijf in Naarden sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Berichten:

Over digitale transformatie:

Wie wil er een stukje taart?

Wie wil er een stukje taart?

Vindt uw smullers met monitoring software Voor een lekkere taart wordt natuurlijk eerder de fiets gepakt dan de iPad om een taart te Googlen. Toch wordt 96% van alle aankopen tegenwoordig voorafgegaan door een online search. Iedereen heeft wel eens taart gekocht. Het...
Lees meer...
The Muppets mooi voorbeeld van een doelgroep met heel verschillende personas

Splits je doelgroep in personas!

Hulpmiddel om specifieke behoeftes te doorgronden Luisteren en direct kunnen reageren op alles wat er door je doelgroep online over je merk gezegd wordt is al een paar jaar mogelijk. Onder diverse namen wordt hier software voor aangeboden: marketingautomation, social...
Lees meer...
Fred en zijn tablet

Fred en zijn tablet

De digitale wereld verandert snel terwijl het menselijk gedrag maar langzaam verandert De digitale wereld ontwikkelt zich steeds sneller en onze directe omgeving is zeker de laatste jaren ingrijpend veranderd. Internet is zelfs voor velen inmiddels een eerste...
Lees meer...

Over merkontwikkeling:

Wat we kunnen leren van MAMA KARI

Wat we kunnen leren van MAMA KARI

En hoe twee basisvaardigheden al een kernvaardigheid vormen. Kenia is het land van de kleine ondernemer. Overal wordt gehandeld en wat hierbij het meeste opvalt, is dat aanbieders met nagenoeg dezelfde producten allemaal dicht op elkaar zitten. Op zoek naar vis?...
Lees meer...
We zijn Coca Cola toch niet?

We zijn toch Coca Cola niet?

Het gemak van online brandmanagement Regelmatig spreek ik ondernemers die merken als iets abstracts zien. ‘Huh, ben ik een merk?’ Bij merken wordt er gedacht aan Coca Cola, Apple, Disney, Heineken en iemand wordt bescheiden als het om de eigen bezigheden gaat. ‘We...
Lees meer...
Het doorvragen tot het onderscheidende uiteindelijk overblijft

Hoe definieer je een specialisme…

Merkontwikkelen zonder duidelijk referentiekader De internetrevolutie zorgt ervoor dat nieuwe mogelijkheden steeds weer andere nieuwe mogelijkheden ontsluiten en dat specialismen ontstaan, die voorheen nog niet denkbaar waren. 22 Times is een online e-mailmarketeer...
Lees meer...

Over de customer journey:

Online aardappelen verkopen

Online aardappelen verkopen

Wat kan een online-marketeer leren van een Keniaanse aardappelverkoper? Kenia is het land van kleine zelfstandigen. Hoewel mobiele telefonie het land sprongen heeft laten maken is de online wereld zoals wij die in Nederland kennen nog ver weg voor de gemiddelde...
Lees meer...

Werkmodellen:

Klik op een afbeelding voor een vergroting.

Archief