Binden

Customer journey fase waarin je probeert bezoekers aan je merk te binden

Binden

Binden betekent ervoor zorgen dat bezoekers van je online platform jouw merk de ‘liefde’ kunnen verklaren door hun contactgegevens achter te laten.

Nieuwsbrief goed opzetten, hoe gaat dat?

Voor het opzetten van een goede nieuwsbrief doorlopen wij een aantal fases:

Strategiebepaling

  • Allereerst willen wij natuurlijk weten waarom je er één wilt versturen. Wat is jouw doelstelling? Met andere woorden wat wil je ermee bereiken?
  • Welke propositie moet het ondersteunen? Wat wil je dat de ontvangers bij blijft? Wat wil je dat ze gaan doen?
  • Wat voor karakter moet hij hebben? Wil je liever een nieuwsbrief laten maken, die behoudend en formeel is of juist een eigentijdse persoonlijke nieuwsbrief?
  • Wij willen weten wat de gedachte is achter de huisstijl van jouw bedrijf, zodat we hier op af kunnen stemmen.

Ontwerpen

Op basis van de strategiebepaling, ontwerpen wij een nieuwsbrief die op de doelstelling aansluit en past bij de look en feel van jouw website.  Wij werken hierbij met je samen in een gezamenlijk softwareaccount.

Schrijven van content

Voor het schrijven van de content vragen wij je doorgaans de content in ruwe vorm aan ons aan te leveren. De kosten voor het verzorgen van de content, zijn afhankelijk van de door jou aangeleverde ruwe content en de foto’s die eventueel gekocht of gemaakt moeten worden.

Maandelijkse verzending en analyse

Wij zorgen ervoor dat jouw lezers de verwachte continuïteit krijgen waarvoor zij hun e-mailadres aan je hebben toevertrouwd. Daarnaast analyseren wij voor jou het clickgedrag en rapporteren de mogelijke contactmomenten die, los van de directe conversie je op basis hiervan zult hebben.

E-mailmarketing: het klikgedrag indiceert mogelijke contactmomenten

Continuiteit is voor de meeste bedrijven lastig

Het starten met een regelmatige nieuwsbrief is voor menigeen een enorme horde. Men ziet er vaak tegenop om continu nieuwe content te bedenken en te schrijven. Of het kruid is in de eerste twee á drie edities al verschoten. Herkenbaar voor je? Maak dan eens een afspraak met ons. Wij zetten niet alleen een goede campagnestrategie uit, maar wij zorgen er ook voor dat je uiteindelijk zelfstandig aan de slag kunt gaan.

Binden en de customer journey

Er komt een moment in de customer journey dat de klant handelingen gaat verrichten die tot zijn definitieve aankoopbeslissing leiden. Des te beter je deze handelingen faciliteert des te groter is de kans dat de aankoop bij jouw plaatsvindt.

Denk hierbij aan het raadplegen van ‘veelgestelde vragen’, leveringsvoorwaarden, reviews van anderen, social media, afbeeldingen etc. Je bindt klanten door dit aan te bieden op een manier waarbij de klant steeds meer over zichzelf blootgeeft.

Mailchimp Nieuwsbrief

MailChimp Logo

Maandelijks een relevante nieuwsbrief over uw merk, compleet verzorgd van content tot analyse van de mogelijke contactmomenten met de ontvangers.

E-mailmarketing uitbesteden