Binden

Customer journey fase waarin je probeert bezoekers aan je merk te binden

Content Marketing

Content marketing is erop gericht om binnen jouw competentiebereik gevonden te worden en relevant te worden gevonden.

De vijf belangrijkste redenen

De vijf belangrijkste reden om aan content marketing te doen zijn:

  1. Je bouwt vertrouwen op met het delen van relevante content van waarde
  2. Het is een vorm van brand awareness en zichtbaar worden. Je bouwt relaties op vol met ‘engagement’
  3. Het is goedkoper dan het kopen van zichtbaarheid via advertenties
  4. Het is positief voor SEO, zoekmachinemarketing. Goede content wordt goed gevonden en goed ge-indexeerd
  5. Je bouwt duurzame relaties op met volgers en potentiële klanten

Maandabonnement

Ons maandabonnement bestaat uit drie op elkaar aansluitende componenten: creatie van relevante content vanuit de kernvaardigheid, SEO en Social Media Marketing.

Laat ons je een voorstel doen:

14 + 6 =

Door consistent te zijn maak je het krachtig

De hoeveelheid informatie die tegenwoordig aangeboden wordt is enorm. Het is daarom zaak om via de verschillende kanalen steeds jouw content consistent in te zetten. De ontvanger van de informatie bepaald namelijk wel of de informatie op dat moment wel of niet relevant voor hem is. Je hoeft je daarom niet uit te putten in steeds weer nieuwe spitsvondigheden. Beperk je tot berichten die laten zien waarom jouw kernvaardigheid voor de ontvanger relevant en nuttig kan zijn.

Content marketing in de uitvoering

Contentmarketing is het creëren en verspreiden van informatie die waardevol is voor jouw klanten en potentiële klanten, met als doel hen te verleiden tot de aankoop van jouw producten of diensten.

Er drie soorten content en die zul je met elkaar moeten afwisselen om mensen (uiteindelijk) te verleiden jouw producten of diensten te kopen:

  1. Content waarmee jij jouw doelgroep iets nieuws leert,
  2. Content waarmee jij een relatie met en vertrouwen bij hen opbouwt
  3. En content waarmee jij conversie beoogt / jouw doelgroep tot actie aanzet

Vier controle vragen om je er van te verzekeren dat de ingezette content zinvol is en het doel dient:

  1. Is het waardevol voor mijn doelgroep?
  2. Is het actueel?
  3. Mag ik het publiceren (denk aan embargo’s, vertrouwelijkheid, copyright)?
  4. Is het passend voor het ingezette kanaal?

Het bovenstaande succesvol omzetten naar geweldige content gaat het gemakkelijkst wanneer je jouw merkconcept eerst goed hebt uitgewerkt.

Onze maandelijkse aanpak

Informatie verzamelen

Met het Marketing Dashboard van iMonitoring richten wij een account voor je in en bepalen samen met jou enkele goede bronnen met betrouwbare content. Daarnaast gaan wij permanent het internet monitoren op de communicatiethema’s uit jouw merkconcept en jouw merknaam.

Content creëren

Op basis van de verzamelde informatie leggen wij je conceptberichten voor om op je website te plaatsen. Hierbij bedienen wij ons van stokbeelden of van grafische vormgeving in lijn met de ‘look & feel’ van je online platform. We houden bij het kiezen van de afbeeldingen rekening met de inzetbaarheid voor E-mail- en Social Mediamarketing.

Uitgekiende social media marketing

In het Marketing Dashboard van iMonitoring plannen wij een continue stroom van berichten in die bestaat uit een mix van gevonden en gecreëerde content. Dit deels voor de zichtbaarheid van je merk en de mogelijkheid om met meer nieuwe personen in contact te komen. Deels ook om relevante traffic naar je website te generen.

Lerend systeem

Niet alleen ontvang je de maandelijkse social media planning maar ook analyseren wij samen met jou alle resultaten van deze activiteiten.

Goede toevoeging op content marketing:

Frequente nieuwsbrief

Afhankelijk van de doelgroep en het aantal gewenste contactmomenten verzorgen wij voor relaties waarvoor wij de content marketing doen ook een frequente nieuwsbrief. Dit om in de keuzeset van de ontvangers te blijven voor de behoefte waarin het merk voorziet.

Door te werken met doelgerichte linken naar de website leer jij de behoefte van jouw relaties steeds beter kennen en creëren wij contactmomenten voor marktpenetratie door cross-delling.

 

 

Voorbeelden

Klik op de namen van de onderstaande relaties voor een voorbeeld van de content die wij verzorgen.

“Eric is een gedreven merkstrateeg met enorm veel energie. Hij is een snelle, creatieve denker en kan goed luisteren. Zijn enthousiasme en bevlogenheid werkt aanstekelijk en zorgt ervoor dat mensen meedoen met veranderingen.” Tessa Diependaal

Partner & Adviseur iMonitoring, iMonitoring