Bereiken

Voor groei is een strategie nodig die obstakels wegneemt en ervoor zorgt dat men je goed kan bereiken.

Bereiken

Voor groei is een strategie nodig die obstakels wegneemt en ervoor zorgt dat men je goed kan bereiken.

Bereiken begint in de oriëntatiefase

Je kunt pas iets bereiken als je je er van bewust bent geworden dat je ergens naartoe wilt of ergens behoefte aan hebt. Zo lees je bijvoorbeeld deze pagina misschien wel omdat je er bewust van bent geworden dat je iets moet gaan doen om je merk te laten groeien.

Hoe ‘goed’ wordt jouw merk gevonden?

Om je klanten te bereiken moet je merk eerst gevonden worden. Effectieve marketingcommunicatie hiervoor is in feite heel eenvoudig:

  1. je moet duidelijk en uniek zijn in jouw merkbelofte
  2. ervoor zorgen dat duidelijk is voor wie deze belofte geldt
  3. experimenteren met zoekwoorden voor betere vindbaarheid
  4. online marketing inzetten voor een zo groot mogelijke zichtbaarheid van jouw merk(belofte)

Zichtbaarheid voor je merk

Zichtbaarheid is dus een belangrijke factor om succesvol te kunnen worden. Betere zichtbaarheid ontstaat pas echt wanneer jouw merk in dubbel opzicht ‘goed’ wordt gevonden. Dus niet alleen beter zichtbaar door een hoge ranking in zoekmachines maar ook omdat jouw merk meteen herkend wordt voor wat het waard is!

Des te sterker de merkbelofte is des te eenvoudiger het wordt om je te kunnen focussen op de juiste zoekwoorden.

Afb. Bereiken: de eerste contactmomenten in het keuze proces van de klant(klik op de afbeelding voor vergroting).

Vindbaarheid door groeistrategie en merkconcept

Een groeistrategie bestaat voor ons uit twee componenten omdat wij vinden dat online ‘goed gevonden‘ worden een dubbele betekenis heeft. Jouw merk moet niet alleen de doelgroep goed bereiken door hoog in de zoekmachine resultaten te scoren maar jouw merk moet ook direct herkend worden voor wat het waard is! Voor het eerste heb je een goed merkconcept nodig en voor het tweede een slimme groeistrategie.

Bezint (op een digitale strategie) eer gij begint

Als je echt wil groeien met je onderneming dan kan dit niet zonder een goede strategie. Mijdt de veel betreden valkuil van meteen naar de middelen te grijpen. Denk eerst goed na welke doelen je wilt bereiken en langs welke weg. De customer journey vindt inmiddels grotendeels online plaats. Behalve een groeistrategie en een merkconcept zul je dus ook een doordachte digitale strategie moeten uitwerken. Wij ondersteunen je daarin graag.

Portfolio ‘bereiken’

Voor de volgende merken hebben wij een bijdrage aan hun bereikbaarheid mogen leveren (klik op het logo voor de casebeschrijving):

Wat kunnen we voor je doen?

Wanneer ik met marketing bezig ben probeer ik me in te leven in de klant. Dat klinkt logisch maar… dat is dan wel een klant die vanuit hetzelfde perspectief kijkt naar onze service als ik zelf. Cornelissen.Marketing heeft mijn ogen geopend: er zijn nog meer ’soorten’ klanten die steeds net even anders naar mijn ‘boodschap’ kijken.
Pim van Asperdt

Eigenaar, Paardendekenwasserij Balans