Behouden

Marketing automatisering ten behoeve van klantretentie.

Webcare

Webcare is een structurele en directe serviceverlening aan je klanten en prospects via sociale media.

Behouden van bestaande klanten is goedkoper dan het zoeken naar nieuwe

14 dagen gratis uitproberen

Kennismaken met deze support is eenvoudig. Je mag de benodigde software eerst een periode van 14 dagen kosteloos en vrijblijvend uitproberen. In deze periode nemen wij contact met je op om je ervaringen te bespreken en te horen of je onze support erbij op prijs zou stellen.

Mocht je eerder vragen hebben tijdens het inrichten van de testomgeving, neem dan gerust contact met ons op.

Laat ons je een voorstel doen:

6 + 11 =

Effectief hulpmiddel voor klantretentie

Algemeen wordt aangenomen dat het verkrijgen van een nieuwe klant vijf keer meer kost dan het behoud van een bestaande klant. Klantbehoud of klantretentie zou alleen daarom al een hoge prioriteit moeten hebben. Webcare of social customer service is een efficiënt hulpmiddel dat een belangrijke bijdrage kan leveren.

Wat is webcare?

Webcare is een structurele en directe serviceverlening aan je klanten en prospects via sociale media. Door middel van webcare ga je in op vragen, verstrekt je informatie en lost je klachten op, die je online tegenkomt. Opgedane inzichten over producten, diensten en/of service worden intern teruggekoppeld aan je personeelsleden en/of afdelingen.

Wanneer is webcare relevant?

Webcare is zowel voor kleine als grote organisaties een zeer effectief hulpmiddel. Niet de bedrijfsgrootte, maar de hoeveelheid online berichten over het merk zijn maatgevend bij de overweging om dit hulpmiddel in te zetten. In de praktijk komt het erop neer dat webcare het meest relevant is voor organisaties, producten of diensten waar veel belangstelling voor is. Zeker wanneer je bedenkt dat de waarde van jouw merk zich opbouwt via de beleving ervan.

Klanten worden pas echt fans wanneer ze het idee hebben dat ze invloed kunnen uitoefenen op ‘hun’ merk. Voorwaarde hierbij is wel dat een groot deel van de berichten bestaat uit online vragen, klachten of discussies over activiteiten rond het merk. Met andere woorden; indien de mogelijkheid bestaat om de interactie met de afzenders aan te gaan.

Breng de aard en de omvang eerst in kaart

Wanneer je overweegt om webcare als middel voor klantretentie in te zetten, is het zinvol om eerst de hoeveelheid en het soort berichtgeving rondom het merk goed in kaart te brengen. Kijk naar:

  • de hoeveelheid berichten
  • de onderwerpen of terugkerende thema’s
  • de bronnen van waaruit de berichten afkomstig zijn
  • en het sentiment (positief/neutraal/negatief).

Je kunt je al snel een beeld vormen door hiervoor gebruik te maken van de 14 dagen gratis uitproberen van het Marketing Dashboard. Twee weken kunnen je op dit punt al een goed inzicht bieden.

Zelf doen?

Gebruik dan het:

Online Marketing Dashboard

Met het dashboard kun je zelf direct van start gaan. Wij nemen binnen de proefperiode contact met je op om je hierin eventueel te ondersteunen.