Behouden

Marketing automatisering ten behoeve van klantretentie.

Behouden

Behouden van bestaande klanten is goedkoper dan het zoeken naar nieuwe

Behouden is de basis voor structurele groei. Goed omgaan met de informatie uit online contactmomenten biedt kansen voor een betere merkbeleving en omzet.

Online rendement

ROI door online marketing?

Online rendement ontstaat niet uit een directe omslag naar alleen maar online marketing tools. Dat online alles meteen meetbaar is, helpt zeker maar tegelijk strooi je jezelf zand in je ogen. Met alleen maar het blind inzetten en meten van de nieuwste online middelen loop je ook veel kansen mis en geef je zeer waarschijnlijk teveel onnodig geld uit zonder dat daar omzet voor terugkomt. Ook online is het belangrijk om eerst duidelijke doelen te stellen en strategie te ontwikkelen hoe deze bereikt gaan worden

Een structurele aanpak loont

Jouw merk is een levend organisme of, zo je wilt, een draaiende motor. Deze moet verzorgd en regelmatig nagekeken worden om zeker te stellen dat het steeds maximaal rendeert. De merkwaarde ervan moet toenemen wil dit rendement over meerdere jaren kunnen garanderen. Dit vraagt om een structurele aanpak. Hoe bepaal je nu of de huidige aanpak het maximaal haalbare rendement oplevert? Hoe kun je inschatten welke kosten gemaakt moeten worden om een beter rendement op deze investering te bereiken?

Online marketing strategie

Om een nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen gebruik je een uitgekiende mix van online marketingmiddelen. Zo’n mix omvat naast de website:

  • een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
  • een e-mailmarketingcampagne;
  • contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
  • continue zoekmachine optimalisatie;
  • growth hacking;
  • en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.
Online rendement door een concrete strategie

Customer Life Time Value

Om te bekijken of jouw investering in marketing loont, zijn er tegenwoordig mooie modellen beschikbaar. Cornelissen.Marketing werkt bij het uitzetten van een strategie met een customer life time value model waarbij gemiddelde klantwaarde, gemiddelde klantleeftijd en aqcuisitie- en retentiekosten per klant zorgen voor meetbare doelstellingen. Dit helpt bij het maken van keuzes over welke investeringen je het beste kan doen om het gewenste rendement te bereiken.

Digitale Strategie

Customer Journey Online en Offline

Vanuit personas of data ontwikkelen wij op basis van de customer journey een digitale strategie die zorgt voor een groot bereik, die boeit, klanten bindt en behoudt.

Afspraak maken?

“De samenwerking met Cornelissen.Marketing gaf echt een kik, want met beperkte middelen wisten ze snel een goede positionering voor elkaar te krijgen.”

Tessa Diependaal

Partner & Adviseur iMonitoring, iMonitoring