Contentmarketing

Contentmarketing richt zich op het creëren en delen van waardevolle, relevante en consistente inhoud om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden.

Laat vertrouwen groeien

Met behulp van contentmarketing stimuleren wij winstgevende interacties doordat je een relatie met je doelgroep opbouwt waarbij de autoriteit en geloofwaardigheid steeds meer toeneemt.

Contentmarketing
Contentmarketing definitie: Contentmarketing is een marketingdiscipline die zich richt op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente informatie.

Nuttig en relevant

Kiezen voor contentmarketing kan voor veel ondernemers een strategische toevoeging aan de marketingmix zijn en voor sommige ondernemers de belangrijkste marketingstrategie. Naast traditionele adverteren (zowel on- als offline) en promoties ga je met contentmarketing de aandacht van potentiële klanten te trekken door hen nuttige en relevante informatie te bieden die hen kan helpen bij het oplossen van problemen of het vervullen van behoeften. Een goede website is hierbij natuurlijk onontbeerlijk.

Consequent en consistent

Dit is precies waar de schoen wringt voor de meeste ondernemers want zeg eens eerlijk alle andere activiteiten hebben steeds voorrang op marketing en communicatie toch? En als er dan de rust en de tijd wordt gevonden dan ontbreekt het aan originele ideeën of ze drogen snel op. Om dit probleem op te lossen gebruiken wij de Online Content Machine. Deze zorgt voor:

  • Nieuwe ideeën voor content
  • Zicht op de communicatie rond je merk
  • Betrokkenheid van je medewerkers en merkambassadeurs
  • Continuïteit in je communicatie
  • Groei in je website traffic
  • Inzicht in de interactie met je doelgroep

Contentmarketing in abonnementsvorm

Al vanaf 2014 werken wij met en ontwikkelen wij mee aan de software van de Online Content Machine. De onderstaande abonnementen zijn dus gebaseerd op meer dan 8 jaar ervaring:

De voordelen van contentmarketing m.b.v. de Online Content Machine

Door gebruik te maken van de Online Content Machine kun je als ondernemer de content voor jouw marketingstrategie beter (laten) plannen en implementeren, terwijl je ook tijd en moeite bespaart.

Enkele voordelen van het gebruik zijn:

  • Efficiëntie: Je kunt je contentmarketing voor verschillende sociale media platforms op één plek beheren en plannen, waardoor je tijd bespaart.
  • Consistentie: Met de Online Content Machine kan er een consistent en regelmatig publicatieschema worden aanhouden, wat belangrijk is om de betrokkenheid van het publiek te behouden en te vergroten.
  • Flexibiliteit: De Online Content Machine geeft de mogelijkheid om de social media-berichten vooraf te plannen, waardoor er de flexibiliteit is om vooraf content te plannen zodat jij je aandacht vervolgens kunt richten op andere aspecten van je marketingstrategie.
  • Analyse: Het biedt ook analysefuncties waarmee je inzicht krijgt in welke berichten de meeste betrokkenheid krijgen en welke niet. Hierdoor kun je jouw strategie steeds aanpassen en optimaliseren.

Het vinden van de juiste content

Naast de bovengenoemde voordelen van het zichtbaar maken van je content zal de Online Content Machine je ook helpen bij het vinden van relevante content voor jouw bedrijf. Door online conversaties te monitoren, kun je de interesses en behoeften van jouw doelgroep identificeren en hierop inspelen met jouw contentmarketing-strategie.

Met de Online Content Machine kun je:

  • zoeken naar vragen die jouw doelgroep stelt: Door te zoeken naar vragen die jouw doelgroep stelt op sociale media, fora en andere online platforms, kun je de onderwerpen en problemen identificeren waar jouw doelgroep mee worstelt. Je kunt deze informatie gebruiken om waardevolle content te creëren die jouw doelgroep helpt bij het oplossen van hun problemen.
  • kijken naar trending topics: Door te kijken naar trending topics op sociale media, nieuwswebsites en andere online platforms, kun je de onderwerpen identificeren die op dat moment relevant zijn voor jouw doelgroep. Je kunt deze informatie gebruiken om content te creëren die inspeelt op de actualiteit en die jouw doelgroep aanspreekt.
  • kijken naar je concurrenten: Door jouw concurrenten te monitoren, kun je inzicht krijgen in welke content zij publiceren en welke onderwerpen zij bespreken. Dit kan je inspireren om vergelijkbare content te creëren of om een andere invalshoek te kiezen voor hetzelfde onderwerp.

Kortom door het monitoren van internet krijg je inzicht in de behoeften, wensen en problemen van jouw doelgroep. Door deze informatie te verzamelen, kun je jouw contentmarketing optimaliseren en je producten of diensten beter afstemmen op de behoeften van jouw klanten.

Geloof je dat contentmarketing jouw bedrijf kan helpen?

Heb je los van bovenstaande informatie al langer het idee dat contentmarketing kan helpen om jouw bedrijf online consistent zichtbaar te maken maar lukt het je niet om het van de grond te krijgen? Je bent niet de eerste die het aan tijd of ideeën hiervoor ontbreekt. Maak eens een afspraak met ons. Voor sommige relaties geven wij inmiddels jaren invulling aan het vergroten van hun online zichtbaarheid. 

Gaan we je ontmoeten? Klik op de button hieronder en geef je voorkeursmoment voor een afspraak aan. We ondersteunen je graag.

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep

Portfolio

Selecteer een categorie of merk